2007-08-16 20:20:34

Kommentera denna blogg mina vänner, vill gärna höra eran åsikt :) ♥

Innan vi skulle på semester så pratade jag med en av mina närmsta vänner om att vagn kommer ta sådan plats i bilen och dylikt eftersom det blir en del packning med 3 ungar och varal borta i ca 10 dgr, bilen var full :)

Då sa den här goda vännen till mej att jag skulle få låna hennes sitt vagn, som hennes son inte använde längre och jag tackade och antog erbjudandet...

När vi kommit halvägs till vårat första resmål, ca 13 tiden kanske 13:30 tiden så får jag sms av henne som skulle låna ut vagnen : Ring mej...... & jag ringer upp...då när vi redan rest över 20 mil så får jag då reda på att hon sålt vagnen, hon berättar då att vi kan låna den några dagar i början av tiden..redan där fick jag panik..va fan vem har räknat med att en kostnad för en ny vagn under semestern...?? Inte vi i varje fall....Jag frågade också om varför hon INTE kunde sms:a detta INNAN vi åkte eller ringa hem??? Då påstår hon att hon ringt hem, men ej kommit fram....Sure säger jag då, om det nu inte var fel på hennes telefon...för våran fungerade, andra ringde utan problem, sedan frågade jag om sms också, finns ju flera sätt att medela sej, då påstår hon att hon Inte tänkte på att hon då kunde medela via mobben innan vi åkte....

Så där stog vi halvvägs på ena resvägen....och får reda på att vagn kommer vi ej ha tillgång till...för mej hade det vart logiskt i en sådan viktig sak som att en 1 åring som INTE ens klarar att gå långa stunder ska medelas på en gång, vare sej man gör det via mobilen eller vad det nu kan vara INNAN man åker på semestern, eftersom personen VISSTE detta INNAN vi skulle åka.

Nog med det vi kom fram till västervik den dagen vi skulle, fast senare, så på söndagen kom hon till oss och lämnade vagnen och följde med oss till Rusta och lite sådant kul...då sa hon till mej att hon hade ju en paraplyvagn som jag kunde få låna när vi lämnat tillbaka den vagnen vi lånade, Guuuuuu va skönt tänkte jag, nu är stressen ang vargn helt borta....Men ikke sa nicke när vi på måndags kvällen gick in till henne för att BYTA vagn så berättade hon att hennes son och en kompis till honom fått leka sönder paraplyvagnen...jahapp och vi som skulle vara på Öland på tisdagen ...alltså dagen efter.....Då vart man sjukt stressad igen INGEN vagn.....trots att människan lovat oss att låna 2.

Så vi fick låna vagnen till Öland, men på tisdags morgonen så hittade HON sms knapparna och började sms:a att hon behövde vagnen redan på kvällen....ja då var det viktigt för hennes del...att få sin vagn då är det klart att man sms:ar. Jag skrev till henne att det här var förbaskat stressande för mej under våran semester allt det här med vagneriet.....skriver som jag känner i sms....för man har rätt att känna...inget otrevligt alls...Maken lämnade in vagnen på kvällen till henne för barnen och jag var helt skit slut efter Ölands resan.

Sedan på onsdagen kväll så smsar jag henne, har då vart i Norrköping på Rixfm festivalen. Men får inget svar, sedan ringer jag hennes mobil på onsdag kväll och smsar på torsdagen också....och ringer 1-2 ggr hem till henne, men inget svar.

Hmmmm då vart jag förbannad, dissar hon mej och är förbannad pga att det vart en stressande situation med vagnen??? Vem är det som skulle blitt förbannad egentligen?? Hur kan man låta barn leka sönder en vagn som man ska låna ut?? Inte ens min överaktiva Adam skulle fått göra en sådan sak.....som jag och några andra sa hemma i vvik så känns det som det var ren och skär jävleskap från hennes sida....bara hon själv som vet.....varför det blev som det blev...

Jag fick låna en vagn av en annan vän tack & lov så löste det sej....

Nu eftersom personen valde att dissa mej så skrev jag precis vad jag tyckte om personens beteende och att våran vänskap är slut....vad skulle NI gjort?? Allltid roligt att höra hur andra reagerar.Innan vi skulle på semester så pratade jag med en av mina närmsta vänner om att vagn kommer ta sådan plats i bilen och dylikt eftersom det blir en del packning med 3 ungar och varal borta i ca 10 dgr, bilen var full :)

Då sa den här goda vännen till mej att jag skulle få låna hennes sitt vagn, som hennes son inte använde längre och jag tackade och antog erbjudandet...

När vi kommit halvägs till vårat första resmål, ca 13 tiden kanske 13:30 tiden så får jag sms av henne som skulle låna ut vagnen : Ring mej...... & jag ringer upp...då när vi redan rest över 20 mil så får jag då reda på att hon sålt vagnen, hon berättar då att vi kan låna den några dagar i början av tiden..redan där fick jag panik..va fan vem har räknat med att en kostnad för en ny vagn under semestern...?? Inte vi i varje fall....Jag frågade också om varför hon INTE kunde sms:a detta INNAN vi åkte eller ringa hem??? Då påstår hon att hon ringt hem, men ej kommit fram....Sure säger jag då, om det nu inte var fel på hennes telefon...för våran fungerade, andra ringde utan problem, sedan frågade jag om sms också, finns ju flera sätt att medela sej, då påstår hon att hon Inte tänkte på att hon då kunde medela via mobben innan vi åkte....

Så där stog vi halvvägs på ena resvägen....och får reda på att vagn kommer vi ej ha tillgång till...för mej hade det vart logiskt i en sådan viktig sak som att en 1 åring som INTE ens klarar att gå långa stunder ska medelas på en gång, vare sej man gör det via mobilen eller vad det nu kan vara INNAN man åker på semestern, eftersom personen VISSTE detta INNAN vi skulle åka.

Nog med det vi kom fram till västervik den dagen vi skulle, fast senare, så på söndagen kom hon till oss och lämnade vagnen och följde med oss till Rusta och lite sådant kul...då sa hon till mej att hon hade ju en paraplyvagn som jag kunde få låna när vi lämnat tillbaka den vagnen vi lånade, Guuuuuu va skönt tänkte jag, nu är stressen ang vargn helt borta....Men ikke sa nicke när vi på måndags kvällen gick in till henne för att BYTA vagn så berättade hon att hennes son och en kompis till honom fått leka sönder paraplyvagnen...jahapp och vi som skulle vara på Öland på tisdagen ...alltså dagen efter.....Då vart man sjukt stressad igen INGEN vagn.....trots att människan lovat oss att låna 2.

Så vi fick låna vagnen till Öland, men på tisdags morgonen så hittade HON sms knapparna och började sms:a att hon behövde vagnen redan på kvällen....ja då var det viktigt för hennes del...att få sin vagn då är det klart att man sms:ar. Jag skrev till henne att det här var förbaskat stressande för mej under våran semester allt det här med vagneriet.....skriver som jag känner i sms....för man har rätt att känna...inget otrevligt alls...Maken lämnade in vagnen på kvällen till henne för barnen och jag var helt skit slut efter Ölands resan.

Sedan på onsdagen kväll så smsar jag henne, har då vart i Norrköping på Rixfm festivalen. Men får inget svar, sedan ringer jag hennes mobil på onsdag kväll och smsar på torsdagen också....och ringer 1-2 ggr hem till henne, men inget svar.

Hmmmm då vart jag förbannad, dissar hon mej och är förbannad pga att det vart en stressande situation med vagnen??? Vem är det som skulle blitt förbannad egentligen?? Hur kan man låta barn leka sönder en vagn som man ska låna ut?? Inte ens min överaktiva Adam skulle fått göra en sådan sak.....som jag och några andra sa hemma i vvik så känns det som det var ren och skär jävleskap från hennes sida....bara hon själv som vet.....varför det blev som det blev...

Jag fick låna en vagn av en annan vän tack & lov så löste det sej....

Nu eftersom personen valde att dissa mej så skrev jag precis vad jag tyckte om personens beteende och att våran vänskap är slut....vad skulle NI gjort?? Allltid roligt att höra hur andra reagerar.

Kommentarer
Skrivet av: mia

hmm vad säger man.. Jävla pucko, hon skulle aldrig ha erbjudit sig att låna ut en vagn om hon nu skulle sälja ena å den andra va trasig!!
men du.. de finns en sittvagn på babyproffsen för endast 500 kr och den blir platt som en pannkaka när man fäller ihop den.. :) köp en sån och sälj davves.. :P

2007-08-18 12:14:16
URL: http://dopad.blogg.se
Skrivet av: Elin

Men vilket NÖT!
Varför lovar man en sån sak om man har sålt vagnen (den ena) och den andra är trasig. Muppigt!

2007-09-04 11:41:48
Skrivet av: DagStjärnan

JA vad jag tycker om hela den historien det vet du gumman..

2007-09-17 13:01:50

Kommentera inlägget här:

Namn:

Din mailadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback