2007-12-05 11:12:41

Maginfluensa!!! För min del! ♥

Men ändå kommer jag skriva om resan här och nu, igår spydde jag och idag gör det ``Bara`` ont i magen och svider.

Men nu till resan:
Lördag morgon kl 06:00 Så åks det hemifrån......
Vid 11 tiden är vi i Uppsala och gick i shopping centrum en stund, sedan kom vi vid 12 tiden fram till mina vänner i Knutby, vi käkade lunch tillsammans och hade det mysigt :) Kanona god paj hade Emma gjort! Tack Emma!
Vid 15:30 tiden så kom vi fram till Silja Serenade som vi skulle åka med till Helsingfors, vi instalerade oss i hytten  och insåg att resesängen behövde vi inte ha med oss pga att det fanns en sådan redan i hytten, men sak samma.
Jag hade också beställt en stor frukt skål med en massa frukt, iofs får man betala extra för det, men det skiter jag i, värt varenda krona och David slängde sej över korgen med Jordgubbar, Kivi, bananer, plommon, äpplen, vindruvor mm mm. Bild kommer på det.

Vid 17 tiden så gick vi för att käka buffe, julmat så jäkla gott :)

Kvällen gick ut på att spela lite, leka lite i lekrummet med barnen....

Lördag:

Vaknade vi lite försent.....sprang ner och käkade för att sedan åka till Sea LIfe, ett akvarium med en tunner där det var hajar och andra roliga fiskar, sedan hann vi också med att springa på stan....en försäljare lurade på mej en handkräm och en hand scrub för 70 Euro ca 644 kr....helt sjukt att jag gick på det, men men...sånt e livet..:P

Sedan kom vil tillbaka vid 15 tiden till båten, försökte få David att somna en stund.

17 tiden så käkade vi denna goda julmiddagen igen.....Huuuu så äckligt gott det var :)

Sesan så  var tomten där så det togs bilder på tomten och barnen, kommer också sättas in under eftermiddagen här :)

Vid 21-22 var det sovdag och då hade det börja gunga rejält.....fy bubblan.....vad äckligt det var....jag fick panik och ringde ner till receptionen, trodde båten skulle kapseja....22sekund meter eller vad det heter blåste det på natten, det innebär en våg på ca 8-9 meter....
Jag väkcte tyvärr Sandra då jag fick panik och hon spydde som en kalv sedan, stackarn.....så sjö sjuk hon va.....tyckte redigt synd om henne.....

Vi kom fram till Sthlm vid 09:30 på söndagen.......då begav vi oss till Hallunda för att hämta Gabe en av våra bästa vänner! Vi åkte till Kungens kurva och Hereon City för att käka lunch tillsammans.
När Gabe åkte så gick vi till shopping centrum för att kolla runt lite, så mysigt så :)

Sedan var det bara att åka hem och sova...och jag ska säga att det gungade för oss alla en bra stund tills in på kvällen och för Sandra in ända på måndags morgonen :)

Nje nu orkar jag inte skriva mera, magen gör ont.....Men Du:

Vi hörs när vi hörs, vi ses när vi ses.

Kommentarer
Skrivet av: Angeline foxylady

förutom sjösjuka å dyra krämer så låter de som ni haft det mysigt =D

2007-12-05 11:23:03
Skrivet av: vickan

Hahahah åhhja :) annars skulle jag ljuga :)

2007-12-05 11:25:19
URL: http://vickanen.blogg.se
Skrivet av: DagStjärnan

Låter osm ni hade de riktigt trevligt trots höga vågor & lite spyor. (URK)

Kramar

2007-12-05 15:07:40

Kommentera inlägget här:

Namn:

Din mailadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback