2007-06-07 20:50:00

Tjabba Tjena Hallo! ♥

Ja livet är bra märkligt....bara så där, tänker inte på någe spec..eller det gör jag *skrattar* men inget som kan skrivas hära....:)
Dagen idag började med att vi åkte och handlade ganska tidigt :) sedan hem, käka lunch, sedan tatt det ganska lungt faktiskt....man blir ju genom svett av att bara röra sej....men men man ska inte klaga på värmen....men men lite saktare kunde  värmen gått upp iofs...så man hann vänja sej inte komma bara så där på en sekund :)
Är trött nu jag...kör en diskmaskin, har tvätt att plocka in utefrån...men låter det stå en stund till :)
David sover, Adam ser på film, Sandra är på sitt rum...

Jag har funderat en massa på en sak..ang denna psykiska ohälsa vi lider av i Sverige.....nu menar jag sådana som går in i väggen och dylikt....tyckker så synd om folk som jobbar, stressar, tar hand om sin familj, barn, maka/make....sedan bara rasar allt och det tar ÅR att komma tillbaka, är det inte dags att regeringen tar till åtgärder så folk slipper dö i förtid??? Kanske inte bara av ohälsa, infarkter mm mm som också kan uppkomma....vid stress och andra kroniska sjukdomar...

Tänker på min egen familj där 3 av 5 lider av kroniska sjukdomar....Sandra av diabetes, Per hjärtsjuk (har bytt ut 2 av sina vanliga mot mekaniska) David sin astma.....och alla kan vara dödliga om man inte tar sin medicin eller kommer under vård ganska så omg   vid koma,anfall, blödning, hjärtstillestånd....ja allt....
Jag tänker varje dag på vad som kan hända dom och jag lider av det..kan lixom aldrig redigt slappna av...:(
Men det kommer säkert en dag man kan det också...
Ja det var allt för idag kära läsare.
Kommentera Gärna :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

Din mailadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback