2007-10-10 16:51:57

Faaaaan så sjuk jag vart...Kolla: ♥

Utdar ur fass:  Min feber var på över 40 grader i 4 dagar, käkade inte in 4 dagar pga det var svårt att svälja...
Så Nu vill jag ha en massa tyckande synd om Vickan här va....:)


Körtelfeber

(Mononukleos)


Författare: För den medicinska översättningen av 2007 års version av Praktisk Medicin (PM) ansvarar dr Olle Lyngstam, Göteborg.



Orsak(-er)

Epstein-Barr virus.

Symtom

Halsont, sväljningssvårigheter, i många fall tydlig allmänpåverkan. Feber, oftast 39°C.

Status

Hög feber, svullnad kring ögonen, inflammation av halsmandlarna som får smetig, gulvit beläggning. Mjälte och lever svullnar upp. Hudutslag, framför allt efter antibiotikabehandling (ampicillin). Svullna lymfkörtlar.



hehhe vart lite kortare nu fick med halsfluss här innan också, men det ska ju bort så nu fick jag bort det....


Kommentarer
Skrivet av: DagStjärnan

Stackars gumman då... Inte skoj att du ska vara så dålig.. TRÖSTKRAMAR I MASSOR

2007-10-10 16:55:18
Skrivet av: Elin

Men fy tusan, hoppas du kryar på dig snart. Jag har aldrig haft vare sig körtelfeber eller halsfluss.
Kramar Om!

2007-10-11 15:02:45
Skrivet av: Minna

Min man sa att körtelfeber i USA kallas för Kissingfeber, det är sånt som ungdomarna får då de börjar hångla. *fniss*
Tröstkramar i massor

2007-10-12 09:07:53

Kommentera inlägget här:

Namn:

Din mailadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback