2007-10-31 06:01:21

Jag är så imponerad! :) ♥

Av vuxna människor som sitter och snackar skit om andra vuxna människor. :)
Att inte folk skaffar sej ett liv istället och ser till sina egna liv som kanske inte är så bra, för en sak har jag lärt mej under ett par år här nu: Folk som snackar ner andra har så mycket egna problem och är missnöjda med sitt eget liv så dom måste racka ner på andra! Patetiskt men sant.

En dag kommer sådana människor få sitt det kan jag lova, dom kommer vakna upp och fatta vad dom/den håller på med.

En sak som  blivit väldigt viktigt för mej själv på senaste året och som jag lärt mej att vänner är inte alltid vänner och man kan bli mäkta chockad över folks beteende och deras sätt att vara! Därför så åker dom på soptippen.

Sedan en sak som jag själv jobbar med konstant det är att UTVECKLA mej själv och har gjort under ca 6 år snart, bland annat med psykolog besök och det skulle många människor behöva, te.x för att själv inse varför man beter sej si eller så eller kanske få nya infalls vinklar och tänkande. Och mycket annat som tillkommer psykolog besök.
Sedan att våga säga ifrån, det är mitt viktigaste motto i livet! Våga vägra bli trampad på av f.d vänner, kollegor, eller vem som, vissa blir det ju av sin man tex...ja ni förstår nog vad jag menar!

Jag tycker inte längre illa om folk....jag tycker däremot SYND om människor som beter sej illa, behandlar andra människor illa,mobbare, psykisk misshandel, tror sej vara översittare, misshandlare, pedofiler, mördare  mm mm. För jag vet att en dag kommer dom människorna få stå till svars för det handlandet, dom kan själva råka ut för något liknande dom utsatt andra för eller så tror jag att den dagen vi dör så kommer vi ta ansvar för handlingar vi gjort i livet. Nu menar jag inte himmel eller helvete. Utan att alla ska en dag kommer stå till svars för vad vi gjort under levnads åren.

Jag är så glad att jag kommit så långt i livet att jag inte längre sitter på nätet och bråkar med en massa människor eller sitter med vänner/kollegor och förtalar andra människor.
Jag är för Stark för det, jag Sänker mej inte till den nivån igen som jag gjort förr, Jag har en STOLTHET som människan Victoria och jag är stolt över den jag ÄR och kommer alltid vara! :)

Nu kan jag med uppriktighet presentera mej för vem som helst och säga: Hej jag heter Victoria och jag är förbannat Nöjd med mej själv i hur långt jag kommit med livet och mej själv :)

Jag har vart tvärtom, jag har pratat illa om människor, jag har tyckt och tänkt om människor. Men det är slut med det :)

Däremot tycker jag synd om folk som beter sej illa INOM alla kategorier vad det nu än KAN vara, stor skillnad mot innan och FAN vad jag mår så mycket bättre :)

Nu så snart dags för jobbet om en timma så där, sista dagen den här månaden och mycket närmare julen då man får köpa sin silver gran och klä den, 1:a december börjar framplockning av alla tomtar och alla julgardiner ska upp, tusan vad man längtar :)  Det som gör det så lätt att gå upp just nu, för man vet att snart är det jul :)

Japps skriver kanske mera ikväll my friends :)

Hörs när vi hörs & ses när vi seees :)

Kommentarer
Skrivet av: Elin

Ja helt klart är de så....
Inte klokt egentligen, vad mycke skitsnacka man får höra och dels läsa, runt omkring och på internet.

2007-10-31 14:50:13
Skrivet av: vickan

Japps håller med dej vännen, men men jag skiter i allt sådant nu, låt folk snacka skit om mej eller andra människor. För det är dom som snackar som verkligen lider av massa problem :)

2007-10-31 19:54:41
URL: http://vickanen.blogg.se
Skrivet av: Anonym

Ett bra "ordspråk" för dom som snackar skit om en: Till dom som snackar skit om mig, Tack för att jag får vara i centrum i erat liv.. :]

2007-10-31 21:17:06
Skrivet av: Anonym

man ska inte kasta sten i glashus

2007-10-31 21:19:33

Kommentera inlägget här:

Namn:

Din mailadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback