2007-10-19 23:16:41

Känner mej..... ♥

Just nu ganska ensam....man fick bara jobba en vecka ungefär sedan så vart man sjuk...typiskt....Men jag har ikväll kommit in i en period då jag känner mej nere och ensam....jag gillar inte den känslan....känns som man kommit bort från dellar av jobbet..ang andra människor då...man har tappat det mesta....Jag älskar mitt jobb, så tro absolut inget annat.
Men det märks att man vart borta......länge....man är lixom inte inräknad vad det gäller luncher, man blir inte tillfrågad om man har lunch då eller då eller om man vill hänga på....så jag har börjat luncha helt själv nu....för jag är inte sådan som tränger mej på. Nu är det så här också att jag tycker jätte massor om mina kollegor och VET att det inte är något dumt bakom....utan jag som känner mej obekväm i situationen....

Nu Ang min chef som jag skulle skriva om...jag gillar henne skarpt, hon ser till personen, vill ha ärliga kommunikationer....och ger det samma tillbaka...och jag hoppas hon förstått att det är det jag gillar...för första ggn känner jag mej bekräftad av min chef...den förra jag hade innan barnledigheten kände jag bara jobbigt med....hon favoriserade vissa i teamet....bara dom som dög, bara dom hon tydde sej till och sådant är tråkigt....tyvärr så tog jag aldrig upp det med henne så där får  jag skylla mej själv.
Men som det är nu är jag topp nöjd med min chef....vi har redan tyckt olika om saker och ting, men jag respekterar vad hon säger pga att hon är just precis min chef...och sedan är det också hur en chef säger saker...Är man trevlig som hon är så kan man inte misstolka saker....och jag har märkt att är det något som tycker en så tar hon sej tid....och det är underbart.....Visst hon är människa och har sina fel och brister som VI alla människor har......Men det gäller ju att respektera och veta att man är människor....som alla kan göra fel, och sådana egenskaper verkar både hon och jag ha.

Kontentan av detta är : Jag respekterar och ser upp till min chef i massor, kommer alltid vara så även om vi har delade meningar i saker och ting...hon ger mej alltid nya tanke sätt och får mej att fundera på saker = Positiv bemärkelse. :)

Önskar att flera kan ha en sådan chef eller se sina chefers positiva sidor....och sluta gnälla och göra det bästa av saker och ting istället, menar absolut inget spec nu, utan svenskar i allmänhet, vi är duktiga på att gnälla :)

Hörs när vi hörs, ses när vi ses :)

Kommentarer
Skrivet av: Elin

Så där ska en chef vara....
Jag måste säga att jag har aldrig haft en chef, som jag har tyckt om. Mer än "gruppledaren" jag hade i Umeå.

2007-10-20 16:43:09

Kommentera inlägget här:

Namn:

Din mailadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback