2007-10-21 17:11:44

Vad ska man säga? ♥

Ibland när man läser folks bloggar så blir man mörkrädd.....Läste en idag...som jag rent ut vart ledsen att läsa, för den människan ska jag citera text från nu: Inte konstigt att vissa ungar inte är omtyckta och totalt mobbade, vem fan vill ha med en stinkare å göra?
Gäller även vuxna för den delen.. Sluta va så jävla rädda för tvålen äckel. Ett citat från en skribent här på blogg sidan....
Det handlar om att folk inte sköter sin hyigen, ja det är äckligt, men är det NU så att deras barn inte sköts så kan man för FAAAAAAN inte lägga den skammen på barnen och FÖRSTÅ att vissa barn blir mobbade.
Min dotter Sandra har vart mobbad _LÄNGE_ nu och det beror absolut inte på att hon INTE är duschad eller har fula kläder.
Men jag blir så INNERLIGT förbannad när en vuxen människa vräker ur sej som denna gjorde i bloggen!!!
Inte konstigt att vissa ungar inte är omtyckta och totalt mobbade??????  Vad fan lär hon sin dotter.
Jag LÄR mina barn att man ska INTE mobba någon, Min Sandra umgås med töntarna i skolan enligt dom i hennes klass och dom gav henne ett ultimatum, börja umgås med oss så är du ingen tönt längre, kanske inte ordagrant, men det var inne börjden. Jag har ALDRIG vart så stolt över Sandra som DÅ, hon valde att hellre bli kallad tönt av alla andra och umgås med dom utstötta för hon gillar dom!!!
Adam har tagit en flicka i en paralell klass i försvar när andra killar blivit för jobbiga för tjejen, då har Adam tagit henne under sina vingar. Och det ska gälla vare sej dom har fula kläder, skitiga eller vad FAN det nu kan vara.
Jag anser då att det är ALLA vuxna som ska ta tag i sådana saker och är nu ungar skitiga eller vad det nu kan vara så FÖRHELVETE blanda in soss eller någon myndighet som får kolla upp vad dom vuxna håller på MED!!! Barn ska ALDRIG LIDA för att vuxna människor INTE tar sitt ansvar....som föräldrar!!!! Och där med ska INGEN MOBBAS pga det HELLER!!!!!

Ja ni märker att detta är ett känsligt ämne för mej....men jag blir skit sur när en vuxen kan förstå att barn blir mobbade...och sedan INTE gör ett jävla skit om det nu finns föräldrar som gör så mot sina barn att dom inte får duscha eller vad det NU kan vara!!!!
Jag anser att bloggaren är lika DUM som mamman eller/& pappan till barnen som nu är skitigt att bara stå vid sidan och kolla på, som sagt det finns myndigheter till sådant.

Och den här människan har själv ett barn...beklagligt....en dag kanske hennes barn blir mobbat som Sandra, trots att hon vart hel och ren.....och märkes kläder....Men det hoppas jag verkligen INTE för ett barn mår så dåligt vid mobbning, Sandra ville till och med ta livet av sej....

Fy Fan säger jag bara....vilka jävla människor det finns....

Ha en fin dag mina vänner....

Hörs när vi hörs, ses när vi ses....

Kommentarer
Skrivet av: Mia

Japp.. De där har JAG skrivit och jag står för det jag tycker också!! För de första så tycker jag INTE att de är rätt att barn mobbas, inte vuxna heller för den delen, men framför allt inte barn.

Dock FÖRSTÅR jag varför vissa barn blir mobbade, dagens samhälle kräver inne frisyr,
dem rätta skorna, kläderna ja allt. Och lukta gott.. Men för den sakens skull håller jag inte med om att de är rätt att mobba någon! Och kunde jag ändra detta modestyrda samhälle så skulle jag göra de..TRO MIG!

Så dra inga förhastade slutsattser ang mig TACK!

Jag syftade just på ett barn jag "känner" och vet att dennes föräldrar läser min blogg, så jag ville bara få dem att inse att dom bör börja bry sig om sitt barn.

Och om dom inte fattade piken så ska jag se till att ungen får det bättre. Men de är en annan historia och jag tänker inte hänga ut någons namn..

Men jag tycker inte du ska skriva elaka saker om mig om saker som du missuppfattar i mitt skrivande, är jag på dåligt humör använder ja kanske lite elakare ord. Men men

tack för att du tycker att jag är dum!
Och du skrev även "Vad fan lär hon sin dotter."

Ja vad fan lär jag henne måntro? Snälla.. tala inte när du inte sitter på all fakta.

Tack för mig...

2007-10-23 00:09:36
URL: http://dopad.blogg.se
Skrivet av: vickan

Ja men vad trevligt med respons, tyvärr missuppfattar jag inte bloggen, utan jag uppfattar den på mitt sätt så dom du utryckt dej och jag blir uppriktigt ledsen när jag läser sådan skit. Är det nu så illa varför blogga om det & inte anmäla det.
Nje verkligen bra att inte ``Hänga`` ut någon för det får man inte = det är ett brott.
Tycker inte jag skriver elaka saker, jag tyckte det var dumt, absolut det står jag för....tycker hela den bloggen är dum och tragisk , jag tycker även vänner till mej är dumma ibland och dom har rätt att tycka det om mej! Man är inte alltid logisk och ibland gör man/skriver man dumma saker.
Japps jag skrev Vad fan lär hon sin dotter och det står jag också för! Fär mej går det hand i hand med vad man själv/tycker/tänker det förs över på barnen och att sedan kunna förstå att ens barn kan mobbas är för mej helt overkligt att en vuxen människa kan vräka ur sej. Men vi är alla olika och här tycker vi olika.
Ta reda på fakta? Bara att läsa dina bloggar, jag hoppas det är fakta du skriver där, för det är dom jag går på. Japps svarar alla mina inlägg mina vänner :)

2007-10-23 07:20:38
URL: http://vickanen.blogg.se
Skrivet av: Elin

Ja jag förstår dig verkligen.
Man går ju på vad man läser i en blogg, eller hur?
Sånt där med mobbing, då blir jag rent ut sagt förbannad. Har själv vart mobbad från nästan förskolan och fram till gymnasiet, när det slutade.

2007-10-24 10:49:05
Skrivet av: vickan

Tack Elin, jag vet andra som också fått sina liv förstörda pga mobbing och det gör mej så förbannad. :(

2007-10-24 12:11:01
URL: http://vickanen.blogg.se
Skrivet av: Elin

Ja det sätter sina spår, kan jag säga. Visst är det bättre för mig idag, men det försvinner aldrig. Kommer alltid att sitta inpräntat, men man har sina bra och dåliga dagar. =)
Kram Vännen!

2007-10-24 20:20:08
Skrivet av: vickan

Mm förstår det vännen :/ Kram på dej också Elin :)

2007-10-25 08:41:48
URL: http://vickanen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:

Din mailadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback