2008-02-13 20:47:37

Länge sedan nu.... ♥

Som jag skrev något, men det har hänt en massa här.....Adam vart så sjuk att han inte ens kände igen folk i hans omgivning & fick åka ambulans till sjukhuset...:/......jag fick hafluss med ca 41 graders feber i 14 dagar.......hann precis bli frisk för 2 dagar sedan åkte jag på en vrål förkylning, lika bra att ta allt på en gång. Nu senaste 2 veckorna har David vart sjuk med hosta och astman har varit olidiligt jobbigt för honom så förra veckan inhalerade han hela veckan + 3 ggr på sjukan.....och i måndags var allt så mycket bättre så han fick gå till dagis..men ack ack...det skulle ej gjorts....för att han på kvällen igen fick hosta och behövde inhalera.....så denna veckan fick vi sjukintyg för att Per ska kunna vara hemma med honom hela veckan ut, sedan ska han hålla på att inhalera dagligen hela mars ut.... sedan får vi se.....vad dr säger...

Med mej då...jag är mycket bättre fysiskt med sjukdomar som förföljt mej, känns skönt.
Men jag är fortfarande sjukskriven från jobbet, läkaren har fått mej att inse att jag inte kommer att jobba heltid mera, eller kanske den dagen då ungarna är vuxna, den dagen får vi se hur det blir.....Men känns surt att det ska bli så, men ska imorgon kolla med min advokat om vi inte kan stämma gärningsmannen som satte kniven i magen på mej på ett ordentligt skadestånd pga flera års förlorad arbetsinkomst.....eftersom jag är påverkad av min post traumatiska stress jag fick i samband med dådet jag råkade ut för. Men men ska ringa han (advokat) Imorgon och kolla upp det. Inte meningen att jag ska få betala ekonomisk i vad en annan mäniska gör mot en, inte jag som valt att göra det.
Som ni märker så har jag längre ingen ilska mot denna sk människan som gjorde det, jag ska förklara varför.
Han kommer någon gång få stå tillsvars för vad han gjort mot högre makter, den dagen kommer oss alla, det är jag helt söker på och en del har så mycket  mera att stå till svars för än andra. Så jag har valt att inte lägga mera aggressioner på denna sk människan eller tänka på honom utan vet att han en dag kommer få sitt.

Under tiden jag vart borta har jag också hunnit med att vara på en mord rättegång och det var skum känsla...men jag stöttade familjen som vart utsatt som offer och jag kände igen mej så väl i alla deras känslor dom hade då jag satt i min mot gärningsmannen. Bra terapi för mej att vara på den och inte vara rädd för det längre, rätten är inte så skräck in jagande som jag innan trodde då jag var tvungen att gå dit som en målsägande.

Men men imorgon kvartsamtal med Sandras lärare och imorgon alla hjärtansdag....jag är lite emot det där...man ska Visa kärlek varje dag till dom man älskar och det ska inte behövas en dag för det då affärerna tjänar pengar på det. Min åsikt, du har säkerligen en annan, det gör människan så unik att vi tycker/tänker/känner olika.

Jag har lagt ner min Facebook och funderar på att lägga ner Lunar också...e ju aldrig där mera knappt...känns inget kul längre, inget ont pga någon annan människa, utan pga stritress...som sagt är ju adrig dära endån....

Känner mej så taskig att jag inte skrivit på ett tag för jag vet att ni är en del som undrat vart jag tatt vägen.....hoppas ni förstår när ni läser att det är lite körigt just nu med sjukdomar och grejs.

Men du:

Hörs när vi hörs, ses när vi ses.



Kommentarer
Skrivet av: DagStjärnan

JA jag har saknat dina inlägg här..
Hoppas att det löser sig för dig vännen..

Tänker på dig..

Kramar

2008-02-13 22:54:18
Skrivet av: MrsChevelle

Hoppas ni får det bra snart igen.

2008-02-14 07:47:26
URL: http://celindagirl.blogg.se/
Skrivet av: Linda aka CandyRose från lunar :P

Jag med har verkligen saknat ditt bloggande! Och jag håller med dig om Alla hjärtans dag, det ska inte vara en speciell dag då man visar sina känslor för den man älskar, det ska man göra lite närsomhelst!!
Kramar i massor!! (f)

2008-02-14 19:25:50

Kommentera inlägget här:

Namn:

Din mailadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback