2008-02-19 10:43:38

Tycker så synd om vissa människor. ♥

Om jag ska vara helt ärlig.

J ag kan tycka att vissa människor ser sämre ut än andra pga deras sätt att vara, en människas sätt  att vara anser jag göra hela utseendet på en människa, en person kan vara hur snygg som bara den och sedan bete sej hur som helst, förtala andra människor, allmänt störig eller ja ni förstår ganska iq befriad och nerlåtande mot andra på alla sätt och anse sej bäst i världen.
För mej kommer skönhet inifrån, ingen annanstans ifrån. Hjärtat säger allt om en människa. En människa med hjärta av Guld kan vara hur ful som helst utseende mässigt, men bli hur vacker som helst pga sitt sätt att vara, jag hoppas ni förstår hur jag menar, utan att någon tar illa upp.

Det finns människor som beter sej illa som bara den, ta dom som snackar och gör sej till åtlöje av överviktiga människor, då tänker jag gå till mej själv, Jag skiter totalt i om någon bryr sej eller  har problem med min vikt, men jag är ganska stark i mej själv så jag bryr mej inte, jag vet vem jag är och vad jag står för och har god själv distans till mej själv, jag bjuder på mej själv, gör jag bort mej inför andra så garvar jag och bjuder på det till 100% :) Vi är alla människor vi är inte fullkomliga och kommer aldrig att bli, men för den skull får man inte göra andra illa eller begå brott mot andra människor.
LIkaså finns det människor som gör till åtlöje ang smala, handikappade mm mm ja det finns mycket att dra.
Kan dra min egen övervikt där, likaså kanske som är smal som har samma problem fast åt andra hållet.
Efter dådet med Adams födelse så fick jag börja käka antintipressiv medicin och det GÅR man upp i vikt av och jag ska börja ny kur nu mot min Post Traumatiska stress pga att jag har fått tillbaka symtom pga orsaker i livet som får mej stressad.
Får man en sådan sjukdom i ett överfall som jag fick så är det någon som ALLTID ligger latent, men jag ska ändå vara glad för jag klarar mej utan medicin emellanåt, inte illa det, för det gör inte alla.

Jag tycker att INNAN människor gör andra Människor illa så ska man se till hela bakgrunden och hur den här människan har det och kanske får medicin/mår skit eller va tusan det nu kan vara för handikapp som personen har.

Jag har under flera år sett hjärtlösa människor och ser dom ännu idag och fler blir dom eftersom världen blir hårdare och kallare.

En sak har jag sagt till min psykolog som jag verkligen Aldrig inträffar: Den dagen jag är utan empati så får ni göra er av med mej. Men den dagen vet jag att den aldrig kommer, mitt hjärta brinner för människor som är offer/mår skit eller vad det nu kan vara. Men absolut inte för människor som begår brott mm mm för att göra andra människor illa. Dom har jag ingen empati för, Som människa har man ALLTID ett val i livet och begår man brott mm mm då förtjänar man  människor med hjärtan som ställer upp, har man förstört flera familjer, som denna mannen gjorde där jag var på rättegång förra veckan, 2 familjer förstörde han kanske 3 familjer...med sin egen. En sådan människa kommer få stå till svars för sitt handlanden en dag, det gäller alla gärningsmen...Precis Alla.

 Och en sak till som ligger mej varmt om hjärtat är:
Vänner väljer man med omsorg, något som är obetalbart!  Släkt föds man in i, men som sagt vännerna har man fått  gåvan att få välja själv :)

Jag har så underbara vänner både som bor nära och som bor nära och längre bort och flera har jag valt bort på vägen i mitt liv, eftersom jag efter 2002 insett hur mycket/vad man kan ge varandra och ska ha varandra till. :) Att jag valt bort människor beror helt enkelt på deras beteende och falskhet, en vän för mej står för Förtroende, ärlighet. NU pratar jag inte om bekanta utan om Vänner.

Carola Häggqvist Sanna Vänner är en bra låt som allt det står för.

Tyvärr är min dator inne på lagning så  det kommer tyvärrr ej några bilder på ett tag ca 3-4 veckor är jag helt utan dator. Så ni vet mina vänner.

Tunga ämnen idag, men roligt att skriva om, är det nu en massa stavfel så är det pga att datorn jag skriver ifrån som jag inte är van vid.

Men Du:

Hörs när vi hörs, ses när vi ses. 


Kommentarer
Skrivet av: MrsChevelle

Tyck precis som du, har fått lida mycket i mitt liv pga andra människors elakhet

2008-02-20 05:57:26
URL: http://celindagirl.blogg.se/
Skrivet av: DagStjärnan

Jo tack här är en till som vet precis hur det är..

2008-02-22 18:35:51
Skrivet av: Linda aka CandyRose fr. Lunar

Va roligt att äntligen få se lite bilder ;)

2008-02-25 13:37:03

Kommentera inlägget här:

Namn:

Din mailadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback