2008-03-16 18:21:10

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2063625.ab ♥

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2063625.ab


Ja så är det för oss och kommer vara så länge gärningsmannen är i livet och ska man vara rent krass så väntar vi alla tills den dagen han inte existerar mera, då blir min son och jag fria.

Ganska intressant detta med att flera av hans vänner finns fortfarande kvar hos honom och kallar han sin bäste vän. För mej är det helt ovetande att man kan ha en bäste vän som med 1 cm marginal höll på att döda både ett foster i vecka 31 och dennes mamma. Men jag har  fått information av landets ledande psykologer och säkerhetspolisen att dessa män fortsätter dupera människor omkring sej, för denna är psykiskt sjuk enligt paragraf 7 undersökningen. Som påvisade en massa sjuka drag.

Men det som är värst är att dessa sk kompisarna som själva idag har barn sitter och skrattar åt Adams och mitt öde, för mej är det så sjukt så jag vet inte om man ska skratta eller gråta, jag väljer att skratta och tycker så synd om dessa människor för en dag kommer gärningsmannen göra om detta mot oss eller någon annan.

Likaså har gärningsmannen med sin första flickvän gett henne ett leende och sedan ``kastat`` in henne i en tegel vägg, precis som med mej, han gav mej ett leende och satte kniven i magen. Fast på olika sätt.
Jag är inte arg längre, tycker bara så synd om dessa människor som Skrattar åt en 6 åring-Adam och att hans biologiska pappa försökt döda honom och hans mamma. Adam kommer aldrig få ett Vanligt liv 
pga att han alltid kommer få leva med skyddad identitet och kvarskrivning. Gärningsmannen har förrutom att försöka döda Adam och mej förstört Adams alla chanser till ett normalt liv.

Till och med under rättegången så försökte han skylla ifrån sej att det var Mitt fel att han satte kniven i magen på mej! Inte ens en ursäkt kunde det komma ur hans mun! Sjukt.

Och det värsta är också att dom vännerna som idag själva har barn och är bästa vän med honom satt och skrattade då jag förhördes i rättegångnen det bevisar en massa om dom också, minns vad chockad brottoffer jouren vart som var med och Per. Pga att man sitter som vänner och Skrattar åt en kvinna som precis överlevt ett mord försök (kommer alltid ses som det i mina ögon) och som precis med 1 cm nästan förlorat sin son också.

Ja stackars dessa människor, är inte arg inte det minsta...tycker bara så synd om dom....det kommer en dag då alla får sitt och får stå till svars för vad man gjort i livet.....Men det tror jag många glömmer....eller inte ens förstår.

Tycker det är så tragiskt att sk vänner till gärningsmannen sitter och skrattar åt Adam och hans livs sätt han kommer få ha till den dagen då gärningsmannen försvinner från denna jord.  Sitta med barn själv och sedan göra en sådan sak för mej obegripligt att inte ens förstå efter alla tidiningar, TV mm vi vart med i där Adams doktor förklarat hur nära döden Adam vart så sitter man och skrattar åt honom och hans mamma!

Jag vet att NI är många som kommer reagera på hur det fungerar, men gör som jag bli inte arg, det förtjänar dom inte, tyck synd om dom för det behöver dom.....dom behöver Empati istället för ilska riktat mot sej.

Ja ett långt och jobbigt ämne, men när man får reda på saker så är det lika bra att skriva av sej, skönt när det är fördig skrivet :)

Ha nu en toppen kväll för det ska jag ha. Fortsätta tvätta och imorgon så ska det Påsk donas, ska överaska ungarna då dom kommer hem från skolan/dagis :)

Middag imorgon måste jag komma på också...rivna morötter och potatis plättar kanske? :)

Adams födelsedags bilder kommer upp senare ikväll ev eller imorgon.

Men du:
Hörs när vi hörs, ses när vi ses.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

Din mailadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback