2008-05-05 22:41:48

Maya min Maya min lilla Pyraya :) ♥

Bits som en jag vet inte vad :) Men, men vad ska man göra när det kliar i tänderna säger Maya.....

Maya är som resten av barnen i familjen väldigt mammig och David.......hon och David lekte ca 20 min ute igår....David pratar och gör saker, Maya ligger under en bänk och försöker bita (BUSA) honom och då blir David på snart 2 år kanon arg och säger ifrån, och våran lilla Dam lyssnar......på honom och lägger ner, snacka om att leka på lika villkor....
Ikväll tror jag hon sakna David....var på väg in i hans rum och skulle säkert väcka han för nu tyckte Maya att det skulle busas :)
Adam har hon svårare med, vilket jag kan förstå...han är så mycket mera framåt och låter henne aldrig vara så hon tröttnar....på honom tyvärr.....men hon älskar hela sin flock och skulle det en dag hända att hon skulle försvara oss så kommer hon göra det :)

Och idag har jag anmält mej och Maya till valpkurs :) Ska bli såååååå spännande att gå en sådan med henne och sedan få intryck och kunna lära henne gå te.x lös, för jag vill kunna åka ut i skogen och släppa henne och ha henne släppt här hemma på tomten så obehöriga ej går in.......

Vi har ju också en resa framför oss, ska bli så jäkla spännande med allt :)
Nya kliv och lärdomar i livet :)

Livet ska nu levas fullt ut och Tack mina nya vänner som vart ett stort stöd och jag hoppas Vi är det till Er.


Kram alla goa vänner jag har, glöm inte bort att det finns alltid någon som älskar en, vare sej man tror det eller inte :)

Men du:
Ses när vi ses, hörs när vi hörs.




p.s Maya är den lilla hunden, den större valpen är en väns valp :)


image103



Kommentarer
Skrivet av: Linda aka Candyrose från lun

Den valptiden e mysig :D Ta vara på den och njut så mkt ni kan :D *kram*

2008-05-06 10:15:22
Skrivet av: MrsChevelle

Vi har också en fyrbent Maya här hemma...men våran lever sitt liv i en bur.

2008-05-06 11:06:56
URL: http://celindagirl.blogg.se/
Skrivet av: Åza

Skoj att Maya & David kommer så bra överens.
Själv gick jag aldrig någon kurs med någon av mina hundar, de gick bra ändå.. Tihiii..

I morgon blir det kalas här. Alva fyller FEM år.

Kramar

2008-05-09 08:58:24
Skrivet av: Elin

Ja det är kul med valpar. =)
Vet jag bara när svägerskans hund var liten, va roligt de var. Ja de är klart det är roligt nu med, hehe...

2008-05-12 15:12:59

Kommentera inlägget här:

Namn:

Din mailadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback