2009-02-16 19:21:58

Livs tids fängelse.... ♥

För Max och Sagas mördare....nu kan jag skriva så eftersom  hon är dömd i hovrättens ögon också.

Jag hoppas innerligt att det är rätt person dom tagit fast...Och jag hoppas Emma känner sej bekräftad att hon verkligen togs på allvar ang sina minnes bilder, det är så oerhört viktigt att man som offer blir lyssnad på.


Först råka ut för ett stort  trauma...sedan inte bli trodd....kan nog inte finnas något värre.


Min personliga åsikt ang gärningskvinnan.

Jag har hela tiden ansett henne skyldig, kan man ljuga, manipulera, ha bilder i sin dator på nya sambons hus...som då bor i ett annat land...sitta och läsa en bok vid rättegången...och sedan bete sej allmänt nonschalant....och skratta ....ja massa olämpligt har damen gjort och för mej så är hon pga alla dessa beteende skyldig.

Finns säkert många som inte delar min uppfattning, men det kan jag ju inget göra åt, däremot lider jag med Emma och Nicklas som idag får leva med vad som hänt och Emmas nya sambo...jag har vart med om eget trauma...men kan nog tusan mej inte sätta mej in i hur dom har det.

Jag önskar man kunde hjälpa på något sätt för att andra brottsoffer ska må bra.... vi är så många och som bara vill leva vidare och må bra.

Jag hoppas nu Max & Saga kan leka vidare uppe i himlen och vaka över sina föräldrar här nere på jorden.

All frid och ljus och värme till dessa barn och dess familjer som idag lever med stor sorg.




Men du:

Hörs när vi hörs, ses när vi ses.

Vickanen.blogg.se
[email protected] 


Kommentarer
Skrivet av: Elin

Ja jag följde också med det där, o hon fick straffet fastställt men advokaten kommer säkert o överklaga till HD.



Sidvisningar, får man när nån går in på ens sida o läser. Lite svårt o förklara..



Bra du har skrivit på. :)

Behövs många fler...



Mmm, köttfärslimpa är gott, men det var sketet allt ihop, för färsen visade sig hunnit bli dålig fast jag haft den i kylen, o fp var inte ens öppen. Datumet gick ut imorrn.

2009-02-16 22:14:48
URL: http://metrobloggen.se/tusenideer
Skrivet av: Mickiz

Fy fan ja =(

2009-02-17 06:38:01
URL: http://www.engmanz.blogspot.com
Skrivet av: Linda

Det är så bra att hon fick livstil och även livstilsutvisning och aldrig komma in i Sverige någonsin igen. Hon är skyldig även i mina ögon. Jag är så glad för Emma och Nicklas skull att det det blev så här, så att dom kan gå vidare i sina sorger och liv. Kramar

2009-02-18 09:23:45
URL: http://idaliza86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

Din mailadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback