2009-01-11 13:52:30

Mejlat Liza Marklund idag: ♥

Hejsan.


Jag ska börja med att presentera mej om vem jag är. Jag fick i vecka 31 en kniv i magen då jag var havande med sonen....vi överlevde....med 1 cm marginal...Min ex är psykiskt sjuk....§7: Psykisktsjuk, men inte tillräckligt för vård. Vi lever varje dag med att Han kan stå utanför våran dörr och försöka på nytt att döda min son. Jag Lever i detta, men jag har inte slutat leva och jag tänker inte springa och ranta runt i solglasögon och stora fula peruker...bara det fick mej att undra....vad Mia är för människa....Jag Lever i detta och gör det bästa av situationen för mina barn skull, för det är jag som vuxen skyldig dom. Vill du veta mera så mejla eller ring.


Jag förstår inte att du inte skämms över vad du och Mia ställt till med.

Jag är så djupt besviken på vad du gjort och skrivit osanningar om böckerna med Mia.


Hur ska detta kunna gå för misshandlade/våldtagna kvinnor nu i framtiden....hur ska polisen,samhället tro oss skyddade i fortsättningen efter detta??


Ni har svärtat ner människors liv totalt utan den minsta skam i kroppen och det är vi skyddade kvinnor som kommer få det svårare i livet pga det här.


Jag kommer aldrig mera köpa någon bok av dej aldrig någonsin och jag vet hundratals människor med mej som kommer göra samma sak.


Att du inte ens kan förklara dej eller be alla dessa människor om ursäkt och det innefattar Elisabeth Hermon som jag själv pratat med för 1:a ggn denna veckan som gått och som är en underbar kvinna som Mia och Du knäckt totalt på grunder som sedan visade sej i lagens mening vara helt korekta!


Jag och många med mej har mejlat Unicef, Du och Mia Har berövat en tjej på hennes pappa under hela hennes uppväxt tid och kallat honom galen mördare, ska en sådan människa sitta som ambassadör?? Absolut Inte!


Inte ens vara rakryggad och be om ursäkt för vad Ni ställt till med!!  Det tror jag folk reagerar mest på, sanningar dör inte bara för att man väljer och tiga ihjäl dom! Bloggarna kommer vara envisa och kommer antagligen inte ge sej...för irritationerna lär bara växa med barnsligheterna att Tiga ihjäl detta.


Jag förväntar mej absolut inget svar, för det är ju så du arbetar: Inga Kommentarer!


Ge nu dessa människor rätt och stå för vad NI gjort, så alla kan gå vidare. Om inte för dom vuxna utan för Barnen, det finns oskyldiga barnen, sonen som mist sin mamma i tidig ålder, flickan som hela sitt liv trott att hennes far är en galning som mördar och stalkar!


Med Vänliga Hälsningar


Victoria Johansson


Vickanen.blogg.se



------------------------------------------------------------------------


Varför valde jag att göra detta, jo har tänkt på det länge och väl och idag vart det bara så....förväntar mej absolut inget svar alls av henne, men hon ska veta om mina känslor, jag som lever som skyddad.
Även mejlat till piratförlaget...så hon kan inte skylla på att hon inte fått det :)



Men du:
Hörs när vi hörs, ses när vi ses.

Vickanen.blogg.se
[email protected]


Kommentarer
Skrivet av: Mickiz

Skitbra!! Lycka till =)

2009-01-11 17:30:55
URL: http://www.engmanz.blogspot.com
Skrivet av: Elin Markusson

Jättebra skrivet...

Kommer heller inte att köpa fler böcker av henne, och jag som har köpt alla hittills.

2009-01-11 20:13:14
URL: http://metrobloggen.se/tusenideer
Skrivet av: Linda

Alltid lika glad när du kommenterat :D Å alltid lika gulliga kommentarer :D KRAM på dig fina du !

2009-01-11 21:11:23
URL: http://storstrumpa.blogg.se/
Skrivet av: Rospiggen

Verkligen bra skrivet! Jag har ännu inte fått svar från Unicef och Insider men men, det kanske kommer eller så gör det inte det. Däremot fattar jag nada av det som idag står på Expressen:



http://www.expressen.se/noje/1.1428827/liza-marklund-om-kritiken-mot-gomda



2009-01-12 10:51:06
URL: http://www.metrobloggen.se/piggen
Skrivet av: werran

Jättebra skrivet, det du skriver är vi nog många som kan hålla med..

Och precis som du och många andra så köper inte jag heller fler böcker av henne, finns liksom ingen anledning...



Lycka till.

2009-01-12 15:32:07
URL: http://werrans.blogg.se/
Skrivet av: Pernilla

Bra gjort V.

Nä hon komer antagligen inte att svara...

Du är jättebra på att uttrycka dig..

Kanska kanske hon reagerar...

2009-01-12 19:20:58
URL: http://www.minimi05.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:

Din mailadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback