2009-01-18 07:41:23

Nu måste jag publicera det sista: ♥


VB:
Om jag minns rätt så skrev jag det där i theWitch blogg, sedan hintade jag dig i den svårlästa bloggen.Förstår att du inte vill förstå goda råd i all välmening.Så kör på Vickanen men, var rädd om dig och barnen.Förstår du inte att er baneman och hans ev vänner använder Internet?Vill du bjussa på nytagna bilder av barnen så han verkligen vet vad han ska leta efter om han får för sig det?Jag vet t.ex i vilken stad du bor i via ditt ipnr som lämnas i bloggen, skulle antagligen känna igen dig i den rel lilla staden om jag spankulerade omkring.Internet är full av dårar, t.om mer än irl.Tänk dig för innan högmod går före fall.

mvh/en olyckssyster
-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jag skrattar så högt när jag läser sådana här inlägg :)

Jag VET och polisen VET vad han och hans sk vänner har för sidor på internet och dom är INNE på min blogg emellanåt.

Jag är gift med en IT-tekniker och det är bara att gå in på Whats Is MY Ip Adress och kolla upp min IP och den går INTE till min hemstad....förstår inte, tror du man är dum i huvudet eller som ser till att IP:N går till min hemstad där jag bor?
Tror du INTE sådant går att lösa med ett BB-företag??

Jag sätter UT vilka bilder jag vill på mej och barnen eftersom allt gåtts igenom med polis, skatteverket redan innan. Innan man kastar sten och dömer andra så ska man se om sitt eget bo. Men kom på en sak, du kanske inte ens lever skyddad om du INTE förstår att POLIS, SKATTEMYNDIGHET jobbar tillsammans ang skyddad Identitet.

Ringde igår min säkerhets polis och berättade om dessa påhopp av denna kvinnan eller vad det är för människa som sitter bakom skärmen. Och han ska kolla upp detta på måndag, alla inlägg ska till honom, kan ju vara min EX som sitter och skriver en massa skit, vad vet man?

Inga mera inlägg av denna personen kommer publiceras för det luktar en massa avundsjuka....kan ju bero på att jag vart hod Bodström 4-5 ggr och sedan vart med i flera tv program och tidningar.
Jag vart lite varnad för sådant här av min säkerhetspolis för ett par år sedan & fick till och med dit en annan kvinna som lever skyddat som kallar sej Marianne, trots att detta skulle vara omöjligt så lyckades jag få med henne och hennes söner dit, för jag tyckte det var viktigt att han skulle få träffa mera skyddade kvinnor :):

En dag kommer det någon skyddad/människa som sitter hemma och gör ingenting på dagarna, sitter och rer i dina beslut att vara offentlig och vilja få till lagändringar.

Min överlevnad är att jag kännt mej trygg i att människor känner igen mej och vet vem jag är!
Jag blir igenkänd, nästan ALLA vet vem jag är och det är MIN trygghet. Och det är så jag vill ha det och det får Alla respektera!
Jag har jobbat, bott i hus, med lån mm mm.

Jag försöker leva mitt liv som vanligt som bara går, för barnens skull!  Annars kan barnen få så stora psykiska men i livet!

Hur jävla dum får man bli? :

Jag vet att jag blir igen känd, Jag vet allt ang IP (gift med en IT-tekniker), polis är inblandad,

Högmod är inte ens ord jag använder mej av eller använder mej av som personlighet!  Ja att en människa kan ta förgivet att man använder sej av högmod utan att känna en är också en Dåres tänkande.

Ja nätet är fullt av dårar, och DU verkar ju vara en av dom, som inte ens förstår att jag FÖRSÄKRAT mej innan jag ens går ut på nätet, eller DU tror att jag INTE vet att han och hans vänner är här inne, jag VET det.  Att dumförklara en annan människa SÄGER en massa om Dej, Ja dårar finns det gått om. Du kanske är en av Dårarna eftersom DU beter dej som du gör?


Ett tips till dej om du nu lever skyddat:  (alltså du som skrivit här)

Ut och skaffa jobb, ut och skaffa vänner i din närhet, våga visa dej på stan.
Finns mera saker som jag skulle kunna dra för att DU ska MÅ bra!

Nog om detta, nu kommer jag inte lägga in mera inlägg, som hon skrev i ett annat inlägg ska citera:

Jag trodde i min enfald att vi som har ett liknande öde skulle hålla ihop och hjälpa varandra.Jag lägger givetvis inte ut din kommentar hos mig.
/Vb

Här kommer från The Witch kommentarer:

  • Vb
    januari 16th, 2009 @ 7:00 e m

    Hej,
    följer debatten i eget intresse, då jag lever med s.k skyddad id.Många är dom journalister som vill intervjua mig om situationen, dom kommer via min blogg.Ligger väldigt med intervjuer, än mer att visa facet offentligt av naturliga skäl.Men vad jag skulle vilja tipsa dig om är att inte ställa upp i dagsblaskornas bjäfs, vill du ha ett budskap ut och samtidigt behålla respekten för dig så välj debattjournalisterna på morgontidningarna.Samtidigt tycker jag att fokuset här, som Jan Helin nämnde i morronsoffan, kvinnomisshandel och att det faktiskt finns dom kvinnor och barn som tvingas leva som flyktingar i sitt eget land inte har tillfrågats i debatten.Hur tycker vi om vad som händer nu iom Antonssons bok?Vi som vet hur det fungerar med sekretessmarkering och kvarskrivning, hur kommer detta att påverka oss och våra anhöriga?Ska det bli ännu svårare att få få skydd pga gemene mans okunnande om dessa frågor, och hätskt tvingar fram uppgifter och lägger ut om i det här fallet Mia på nätet.Ska någon antagonist kanske lägga ut mina uppgifter?
    Och så vill jag använda din blogg i några välmenande rader till Vickanen och andra bloggare jag sett runt hos med skydd.Sluta med att lägga upp bilder på er själva, i vissa miljöer osv, ni kan aldrig lita på grannen.Dessutom har jag i en helt annan fråga snackat med Skatteverket, och hotades med att "om ni är aktiva på nätet så tar vi bort skyddet".Jag har iaf när skyddet godkändes fått information om att vara försiktig med allt som identifieras eller häröras till var jag bor och verkar.Vickanen måste väl årminstone vara rädd om ungarna?

    Jaja, åter till Abs reportage igår, jag tyckte nog att ni alla såg lite "självgoda" ut, och det var nog reportens syfte.Tyvärr.

  •  ------------------------------------------------------------------

    Mitt Svar:

  • Victoria
    januari 16th, 2009 @ 10:12 e m

    Svar till VB:

    Du behöver absolut inte vara Orolig över mitt skydd, jag har själv pratat med MIN egen handläggare på skattemyndighet + polis som har hand om min säkerhet och vi är helt överens med hur jag når ut till människor och rör mej och mina grannar, ja man kan inte lita på någon, inte ens på dej eller någon man inte känner. Men jag har gjort mitt val i samråd med skattemyndighet och polis, du har gjort ditt.


  • ------------------------------------------------------------------------------


    VB`s Svar:

  • Vb
    januari 17th, 2009 @ 11:16 f m

    "11, Vickanen;

    Toppen, synd bara att du svarade så hätskt i min blogg och utelämnade det här.Jag trodde i min enfald att vi som har ett liknande öde skulle hålla ihop och hjälpa varandra.Jag lägger givetvis inte ut din kommentar hos mig.
    /Vb


  • --------------------------------------------------


    Mitt svar:

  • Victoria
    januari 17th, 2009 @ 6:23 e m

    VB:
    Jag svarade inte hetsk, jag skrev fakta!
    Hur det är samma står här som jag skrev och sedan inne på min blogg: Vickanen.blogg.se där det fått ett eget blogginlägg!
    Jag vet inte vem du är, om du lever skyddat eller inte så tyvärr kan jag inte säga att vi ska hålla ihop. Som sagt jag litar inte på någon som jag inte känner/vet vem det är, tyvärr.
    Och anser du att allt detta är hetskt så lever du och jag i helt 2 olika världar.
    Som sagt ordagrant vad jag skrev till din blogg står på Vickanen.blogg.se och sedan mera saker därtill.
    /Victoria

  •  ----------------------------------------------------------------------------------------------------

    VB`s svar:

  • Vb
    januari 17th, 2009 @ 10:04 e m

    Tyvärr Vickanen,
    är du en av oss som riskerar att systemet med skyddade uppgifter kan kommas att ifrågasättas och ev dras in av myndigheterna, eftersom det största ansvaret för skyddet ligger på oss själva och vi kostar schaber för skattebetalarna.Att snuten och Skatteverket skulle ha godkänt bilder på dig själv och barnen i din blogg är skrattretande.Förstår du inte innebörden av s_k_y_d_d_a_d identitet?Jag går kanske lite för långt i min egen blogg, men bilder?Nope, det är gott om dårar därute.Det vet ju både du och jag...

    ps, klickar du på mitt nick hamnar du på min blogg, javisst du hade skrivit där men, du lade till onödigt överlägsen ton.Det gör man ibland när man är rädd.Synd att du inte förstod budskapet; var rädd om dig och dina barn.


  • -------------------------------------------------------------------------------------------------


    Mitt svar:

  • Victoria
    Din kommentar står i kö för att publiceras.
    januari 18th, 2009 @ 7:29 f m

    VB:

    Jag diskuterar inte mera med dej, för vem är det som är hetsk?
    Inte jag.

    Och du får tro vad du vill om vad jag och polis, skattemyndighet kommit fram till!

    Att sitta inne på denna bloggen och bete dej så här illa i en annan kvinnas gästbok är för mej så illa illa och skrattretande.

    The Witch:
    Jag kommer inte svara människan mera, för detta är en människa som inte mår bra.
    Tror sej veta allt!
    Och behandlar andra medmänniskor som skit.

    Då lägger jag ner för det är inte min stil

    Jag lever som jag gör, Jag lever skyddat, men jag VÄGRAR att sluta leva pga det och kommer fortsätta leva MITT liv som jag gör, sedan får VB tycka och tänka vad han/hon vill.

    /Victoria




  • Detta finns på :   http://thewitch.se/2009/01/15/i-dagens-aftonbladet/#comment-3625

    Ska man skratta eller gråta hur människan beter sej?

    Kalla mej hetsk, jag bara svarade denna människas inlägg fakta enligt och kort då är man hetsk?

    Är det inte hon/han som är hetsk i sina inlägg??


    Nu kommer denna människan inte svaras mera överhuvudtaget, jag beblandar mej inte med sådant här folk och är det en skyddad kvinna som sitter bakom nicket så hoppas jag verkligen hon söker psykolog, börjar jobba, börjar ha ett socialt liv med vänner mm.mm,
    För det kan man ha som skyddad och det måste man ha för att kunna må bra.

    Har nu roat mej med att läsa hennes blogg och det är tragiskt nog en människa som mår otroligt dåligt och det beklagar jag, men att bete sej illa mot medmänniskor FINNS det ingen ursäkt till hur dåligt man än mår.

    Och det skulle jag kollat från första början för då hade jag aldrig inlett ett samtal med henne.

    Jag själv lider av kognitiv posttraumatiskt stressyndrom (PTSD). Men tillåter inte mej själv att behandla andra människor illa för det.

    Hahaha vad den här människan kommer må dåligt den dagen min bok står färdig.....jag förstör ju för alla med skyddad id, gör  Offentliga personer de som har skyddade personuppgifter? Emma Jangestig kommer också få detta skyddet. ALLA kommer veta VEM Emma är, Anders Lundin har skyddad Identitet!  Fredrik Persson, Radiopratare Ohhja vad vi förstör....tillåt mej skratta sönder mej. Finns många fler, men valde att bara ta 2, finns annat att göra än att plocka fram en massa fakta :)

    http://www.expressen.se/noje/1.1118834/anders-lundin-hotad-tvingas-ha-skyddad-identitet
    http://www.journalisten.se/artikel/10361/tvingas-ha-skyddad-identitet-efter-doedshot



    Men som sagt Nu blir det inget mera snackande med henne alls, man bemöts så som man bemöter.


     The End!



    Men du:
    Hörs när vi hörs, ses när vi ses.

    Vickanen.blogg.se
    [email protected] 


     

    Kommentarer
    Skrivet av: Pernilla

    Jag håller med dig V !!!

    Som alltid.

    Jag tycker verkligen INTE att DU var hätsk utan saklig men fick elaka svar..

    Kram på dig..

    2009-01-19 20:47:40
    URL: http://www.photosbyminimi.blogspot.com

    Kommentera inlägget här:

    Namn:

    Din mailadress: (publiceras ej)

    Din bloggadress:

    Din kommentar:

    Trackback