2009-01-17 18:44:46

Tragiskt: ♥

Emma Jangestig ska få skyddad identitet...tycker så innerligt synd om henne....:/ Förlora 2 barn....svårt skadad själv...sedan vakna och få reda på vad som hänt barnen, alla polis förhör.....sedan rättegångarna...att möta denna sjuka otäcka människa som sitter och flinar och kräver ursäkter av åklagare....till och med skrattat högt har hon gjort....sjukt i min värld.

Men vill utifrån mitt synsätt skriva en annan story än den man får läsa här ang en del saker:

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1435000/emma-jangestig-far-okat-skydd

Det står där:

Det är komplicerat att leva med skyddade uppgifter. Det bli till exempel svårt att ta lån, och om du söker jobb får du inte lämna ut ditt telefonnummer eller adress och man kan inte ha sitt telefonnummer uppskrivit i någon adressbok på jobbet

Så här har jag löst det:

Det är kompicerat beroende på hur komplicerat man gör det själv.

Jag lämnar alltid ut mitt telefon nr, eftersom jag är kvarskriven och har abonemang så går adressen på min tele räkning till skatteverket....alltså då man skaffar abonemang som skyddad så har dom redan skatteverkets adress, inga problem alls och eftersom nr går dit så kan dom inte söka en. Min arbetsgivare, journalister, vänner, bekanta får alltid det numret...går ju ändå till skatteverket :)

Svårt att få lån....Både ja och nej, du kan inte ta snabblån...som idag finns...men går du in på din bank så är det inga problem om du inte har massa skulder på kronofogden. Vi fick över en miljon kronor till våran villa vi köpte...och på alla papper så står det adressen till skatteverket....om man nu då får kvarskrivning.
Och vem vill ta snabblån på 3 tusen och sedan betala tillbaka innan månaden är slut?
Inte jag.

Emma säger också:

- Jag känner ändå att vi måste ha det, i alla fall till en början, för att våga leva. Även om hon blir dömd vill vi ha det, för att hon inte ska kunna få tag på vår adress och skriva brev.

Jag förstår dej fullt ut Emma, men Du är en stark tjej, du har klarat dej igenom allt detta du gjort hitillst.
Det är absolut bra med skyddade personuppgifter i sådana här sammanhang...men samhället borde kunna lösa det bättre, men nu är det inte så, då får man göra det bästa av det som är idag.

Du kommer som jag bli igenkänd i hela Sverige vart du än går....pga alla vet vem du är och samma sak med mej....folk känner igen mej....Men jag har gjort ett val i livet som det står i förra blogginlägget.

Jag tror människor har ett sunt förnuft och sådana människor har jag mött på massor av, visst möter man på nötskal också....sortera ut dom fort....för livet blir så mycket bättre då.

Sluta inte leva för att just Du lever med skyddad identitet. Livet har en mening försök att göra det bästa av det hur hemskt det än kan vara.....

Det har jag fått lära mej....att ta vara på dagen trots all trauma....och att man mår skit vissa dagar.  Det här gäller iofs inte bara Emma, utan alla som lever skyddat.



Men du:
Hörs när vi hörs, ses när vi ses.

Vickanen.blogg.se
[email protected]

Kommentarer
Skrivet av: Mickiz

Aha det visste jag inte =)

2009-01-18 06:53:21
URL: http://www.engmanz.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:

Din mailadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback