2009-01-18 17:23:40

What a day :) ♥

Den började vid 10 tiden då jag såg på 4:ans morgon tv nyheter:

http://www.tv4.se/1.283438?videoId=1.812311

Jag vart delvis imponerad av Liza, hon visade att hon var människa vid flertalet tillfällen...allra helst då det kom frågor om vänner som vänt henne ryggen...då var tårarna väldigt nära...och det är bra enligt mej för då får man se att hon reagerar...

Men det som skrämde mej lite var att hon ena stunden sa att hon mår bra, nästa nästan gråter hon och andra stunden så kan hon inte ens jobba med sin bok....lite skumt...enligt mej, men men.

Hon svarade inte på saker så ingående som jag hoppats...och jag tycker hon borde varit med i Debatt.

Nu till dagen:

Vart nere och målat hyresgästernas lokal, jag, Sandra, Adam och Annso en kompis :)

Annso var med i några tim...Sandra och jag var där från 10-17, vi städade upp efter oss och tog upp färg som hamnat på golvet....skönt nu då det är klart.....målat, skurat och av städat....härligt, nu hoppas jag vaktmästarna ger oss mera färg så vi kan ta resten av rummen där nere :)

Per åkte och inhandlade MCD så det käkade vi där nere :)

Nu ska det käkas middag potatis bullar :)

Sedan ska barnen bada och Sandra och jag borde också duscha av oss, färg ta mej tusan över allt :)


Linda hur visste du att jag skulle måla idag`? Är jag helt jäkla senil nu? :) Kram på dej :)






Men du:
Hörs när vi hörs, ses när vi ses.

Vickanen.blogg.se
[email protected] 


Kommentarer
Skrivet av: Linda

Hehe! För att du nämnde det i inlägget så då kommenterade jag det ;)

2009-01-18 20:01:52
URL: http://storstrumpa.blogg.se/
Skrivet av: Mickiz

Hahhha jag bor i Skara ?? Kollade upp mitt IP...

2009-01-19 07:22:53
URL: http://www.engmanz.blogspot.com
Skrivet av: Mickiz

Ja nog fan var hon på G å lipa...

2009-01-19 07:26:57
URL: http://www.engmanz.blogspot.com
Skrivet av: Bokhandlaren i Karlstabul

Skulle bara säga som bokhandlare att "Gömda" är en roman, inte doku. Ut från det, så förstår man att Marklund inte kan gå för långt i att kommentera innehållet, när frågor ställs som om hon skulle skrivit en doku.

Marklund har även arbetat som journalist. Ut från journalistisk integritet och etik, så ska man skydda källor. "Gömda" är baserad på olika källor,

olika personer, dock har dom olik vikt i betydelse.

Marklund har skapat huvudperson(er) i boken.

Elementer är tagit med för att beskriva hur det kan gå till, och sånt som händer i verkligheten, och som har hänt.

Tyvärr, som fortfarande händer i dag o i morgon.

Tyvärr helt enkelt för att vissa vuxna blir vuxna på ett helt omoget sätt.

Marklund e duktig, men inte perfekt. Och det skulle väl inte va så spännande om hon va perfekt.

Perfekta människor e inget att skriva hem om, och

om perfekta människor skriver något, är det oftast

rätt tråkigt att läsa.

Dessutom, vore tråkigt om alla tyckte Marklund va bäst. Då sku vi bara sålt en enda bok.....

m v hälsning, Bokhandlaren i Karlstabul

2009-01-20 03:49:37

Kommentera inlägget här:

Namn:

Din mailadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback