2009-03-31 10:29:07

Blir så trött... ♥

På ytlighet.....för mej blir en människa vacker på grund av sin insida, bara synd att inte alla människor ser det så...

Pratade med en mamma idag som jag känner på gården.....hennes son blir mobbad i skolan på grund av att han är knubbig...Jag blir så fruktansvärt illa berörd av sådant skit.

Killen är ju kanon trevlig, snäll på alla sätt och vis fast med fel och brister som alla andra, men inget man ska mobba någon för....

Jag förstår inte det här med mobbing idag, i och för sig förstår jag att det finns, för det bottnar i vuxen världen.
Vad ungarna får höra hemma och hur deras föräldrar, anhöriga, vänner beter sej.
 
Tycker det är så tragiskt att det ens förekommer, har ju själv erfarenhet av det med Sandra som är mobbad....tyvärr.

Men jag brukar alltid säga så här: Mobbare får en dag själva bita sej i baken, eftersom dom själva en dag kommer få tillbaka vad dom gjort mot andra och detta anser jag gäller dom flesta ``elaka`` människor.

Jag har själv gjort flera tabbar i mitt liv som alla andra människor, men jag står för mina misstag och försöker lära mej något av dom och det vet jag flera som gör.....för människan är ofullkomlig och ska så vara.

Men lär man sej något av sina handlingar så anser jag att man kommit förbaskat långt i livet.....:)

Vart ett ganska tungt inlägg, men va tusan iband måste det vara så också :)

Kul att kolla vilka IP adresser som besöker min blogg, den längst bort i världen är Rob som besöker mej, sedan är det flera från Härnösand och Stockholm/Märsta/Kista, ganska spännande och sedan en del längre norr ut också som tex Boden, och även högre upp :)

Tur man vet vilka det är som besöker, inte ett dugg svårt att räkna ut :) Kul med besök och hoppas Ni gillar min blogg :)


Men du:

Hörs när vi hörs, ses när vi ses.

Vickanen.blogg.se

[email protected]


Kommentarer
Skrivet av: Linda

Ja, på mig står ju tom JAX så ;) Å jag har ju hängt med ett tag dessutom så ;) hihi KRAM på dig! Kul med alla sms/mms du skickar :D

2009-03-31 12:13:42
URL: http://storstrumpa.blogg.se/
Skrivet av: Linda

Hihi! Jo jag såg det, men såg ju ändå att det kom från dig, kände igen IP'n så :P

2009-03-31 22:25:48
URL: http://storstrumpa.blogg.se/
Skrivet av: Mickiz

Jag blev mobbad hela livet. Inte nu lustigt nog... Maila mej hur jag få ipadresser så tack, så jag slipepr ändra namn på bloggen hela tiden =( kjam

2009-04-01 07:11:18
URL: http://www.stickiz.blogspot.com
Skrivet av: Anna

Jo, det är roligt att se alla som kikar in :) ha en bra dag :)

2009-04-01 15:07:23
URL: http://myzsol.blogg.se/
Skrivet av: Elin

Ja jag var ju mobbad med, från förskolan o hela tiden, tills högstadiet var slut. :(

2009-04-05 11:23:55
URL: http://metrobloggen.se/tusenideer

Kommentera inlägget här:

Namn:

Din mailadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback