2009-05-12 16:59:55

Ambulans... ♥

Vart det att åka i söndags....satt framför Facebook och försökte slappa igen och väntade på Rob så vi kunde spela poker igen...

Då började hjärtat rusa igen.....kände precis samma symtom som innan, höll mej i 30 minuter innan jag ringde ambulans som jag blivit tillsagd innan att göra...
Grannen kom in och kollade puls mm.mm.

I ambulansen uppmätte dom ett hjärta som slog över 210, ligger i vanliga fall på 60-80 slag i minuten. Lite bråttom fick dom....

När jag kom fram till akuten så kopplades jag upp...fick ligga i 5 minuter, sedan kördes jag upp till hjärtintensiven IGEN!

Fick göra om undersökningen där dom går genom näsan, ner i svaljet och in i hjärtat...på något sett..
Skillnaden på den här gången är att hjärtat hoppade inte tillbaka som det gjordes förra gången dom gjorde det och det var ju bra så NU hittade dom vågorna dom skulle hitta för att hitta problemet.

Jag har kortslutning i synusrytmen, alltså jag är född med den deffekten men det är nu det har visat sej genom stress oftats så löser det ut sej. Rytmen hakar upp sej på speedad hastighet.

Det ska lösas med att jag ska åka till ett större sjukhus och gå in med slangar genon ljumsken och upp till hjärtat för att sedan provocera hjärtat att börja rusa och sedan bränna av kortslutningen så 90% blir bra av den här behandlingen...10 % inte och 1 av 1000 kan gå så illa att man behöver pacemaker....för dom bränner fel.....ja då inte med flit....nu hoppas jag att jag slipper vara en av 1000, känner inte för att ha pacemaker....

Skönt nu vet jag vad jag har för åkomma...

Men det värsta var i det här fallet var att stoppa upp hjärtat för att få det i normal takt...hela hjärtat stannade i 10 minuter kändes det som....men var säker bara några sekunder....Hjärtat stog helt stilla och sedan när det hoppade igång i normal takt igen så kändes det som ett hårt slag.....gjorde så ont....

Jag fick också medicin som jag ska käka fram till dagen D då allt ska göras....och hoppas slippa mera ambulans färder....

Vet inte om jag orkar mera sjukhus besök nu....inget kul.......



Men du:

Hörs när vi hörs, ses när vi ses.

Vickanen.blogg.se
[email protected]

Kommentarer
Skrivet av: Linda

Kramar till dig! Bra att det går att åtgärda! kram kram

2009-05-12 17:44:07
URL: http://storstrumpa.blogg.se/
Skrivet av: Linda

Ja, vi bor ju oxå i radhus som du kanske sett ;) Så vi har ju torkvindan att hänga ut tvätten på sommartid :D Men bekvämt och gossigt kunna tumla badlakan och sänglinne! kram

2009-05-12 19:49:26
URL: http://storstrumpa.blogg.se/
Skrivet av: Mickiz

Gör du uppe vid tre på natta ^¨ Ja du gumz, hjärtat må vara omtåligt, men du ha ett starkt ändå!!

2009-05-13 06:45:12
URL: http://www.michaelaz.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:

Din mailadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback