2009-05-07 08:11:52

För Ung..... ♥

För dessa problem.....

Har mått lite kasst i ett par dagar...så igår  började mitt hjärta ``rusa`` när jag kom in på akuten så var det uppe i 200 slag i minuten och det ska ligga under 100 slag i minuten.....så det var över det dubbla....slag...

Jag åkte bil in och när dom gjort EKG så sa dom : Nästa gång tar du ambulans....eftersom jag då haft så ont hemma i vänster arm, mellan skulderbladen och upp i ryggen...och det var i över 20 min med slagen hemma....

Så i cirka 50 minuter så höll mitt hjärta på, tills dom körde ner en slang i näsan på mej, det gjordes på Hjärt intensiven...och då vart jag rädd, skulle ner i svaljet och allt för att kolla på hjärtat, då blev det normala slag igen...eller normala ca 120.....och över...men jag fick gå med en apparat på bröstet i några timmar...tills doktorn kom igen och ville att jag skulle stanna, men jag valde att åka hem....

Ska ju vara på möte idag och så.

Jag frågade doktorn om det kunde vara en ångest attack, men då svarade hon : Nej, det här är något annat.....

Men men jag lever och så.....hjärtat kör på lite fortare och några skumma hopp och det gör lite ont över bröstet, men det ger säkert med sej efter ett tag.


Men du:

Hörs när vi hörs, ses när vi ses.

Vickanen.blogg.se
[email protected]

Kommentarer
Skrivet av: Gunilla

Huga det där lät inget bra vännen, som om du inte har nog med bekymmer.Kram

2009-05-07 14:31:29
Skrivet av: Mickiz

oroa mej kjam

2009-05-07 16:33:51
URL: http://www.michaelaz.blogspot.com
Skrivet av: Anonym

Victoria

Det är där är inte särskilt klokt av dig.

Varning, Varning!

Och det är inte alls konstigt att du drabbas.

Åk tillbaka till doktorn!

Tänk på barnen!!!

Kram

Monica

(som hjälper dig sen om du vill med du-vet-vad)

2009-05-07 18:35:22
Skrivet av: Leroy

Jag har haft hjärtrusningar sedan 1970 och det är vanligare att tjejer har det.



En del av dessa går att operera eller medicinera hyffsat. Själv har jag fått lära mig en metod för länge sedan som brukar häva mina korta rusningar.

Man tar några djupa andtag och trycker till som man skall göra när man föder - krysta- häller andan lite och tryck till. Ibland går det tillbaka om jag liksom hostar till.



Det är inte bra om det håller på för länge så försök hitta en bra läkare som omgående hjälper dig räta ut det för självklart blir det värre om man får panik och en massa stresshormoner på detta.



Försök undvik kaffe och starka kryddor ett tag. De brukar trigga igång tillsammans med stress. Sömn och motion är bra.



Mot arytmierna och div dubbelslag som jag fått senare i livet fick jag betablockerare ett tag, men då jag motionerar lite mer idag så behöver jag inte dessa längre.



Hoppas dom förklarar bra så du inte behöver vara så orolig.



(En elektrisk signal - överledning är oftast orsaken till detta fenomen. Upplever det oftast då jag är sur i kroppen och har dragit på mig stress, ätit fel mat och drukit mycket kaffe.)



Leroy

2009-05-07 20:18:44

Kommentera inlägget här:

Namn:

Din mailadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback