2009-11-06 16:42:35

Kärlek, vad är det?? ♥

Finns det längre?
Hur ska kärlek vara? Ja inte som detta:

http://www.expressen.se/noje/1.1770504/aklagaren-lagger-ner-kandisfallet

Jag är så oerhört besviken och ledsen på den manliga personen...som anser sig leva i ljus, kärlek och harmoni??

Ger man sig då på sin partner?
Jag skickade ett mail till honom igår..som han inte ens behagade svara...
Skickade också till tjejjen i fråga...tycker hon är vacker, underbar, ja står för kärlek, glädje och SKRATT! :)
Har pratat och tycker jag lärt känna henne en del..hon har hjälpt mig en del med frågeställningar jag kommit med...eftersom hon också har ett stort bagage...som jag har.
Har alltid fått så kloka fina svar och kärlek tillbaka....man känner sig alltid utvald och full av kärlek efter hennes vägledning....

Jag har sådan orespekt inför denna Jesus liknande ikonen, som själv anser sig vara Jesus (om jag förstått rätt).
Men skulle Jesus få för sig att vara kontrollerande, eller röra någon på opassande sätt? Nej, absolut inte!

Det har bara funnits en Jesus och han finns inte bland oss fysiskt här idag!

Skulle en rymdblomma vilja göra någon annan illa...? nej tror inte det......

Jag har inte skrivit här på flera dagar har haft så mycket att tänka på och folksbeteende.

Jag blev själv misshandlad under 7 år (idag glömt & förlåtet) För jag anser att man inte kan göra annat än att förlåta en så svag människa, annars skulle man förgöra sig själv.

Jag förstår dessa kontroll behov...jag var ung....fick inte ens ha min svarta fina kjol.....för han tyckte jag såg tjock ut i den.....Jag var då av normal vikt...tyckte själv jag var skit snygg i den...men där började terrorn....och där skulle man valt att gå. 
Man ska aldrig skylla på en att det är bråk, men misshandel eller andra våldshandlingar mot en kvinna, utfört av en man är oacceptabelt!

Jaja denna mannen har insett att i dom lugnaste vatten .....ja ni vet?

Sedan till det andra som jag tänkt mycket på.....

Om man säger så här....

En tjej har fest, det kommer upp en kille och tjej som är hennes vänner på hennes fest....
Ja vet ej hur festen avlöper....mer än detta:

Tjejen till killen blir utlurad att hennes kille gått och då väljer hon att också gå.

Men till saken hör att killen är kvar....och hon som har fest hamnar på något sjukt, äckligt sätt i säng med killen, vars tjej fick gå....

Killen var otrogen....
Tjejen som hade fest var inte otrogen mot någon...men hoppar man i säng med sin kompis kille???

Absolut inte!! En oskriven lag om att man INTE rör sina vänners pojkvänner!!

Men hur tusan kan killen vara otrogen mot sin tjej?? det går tusan inte skylla på spriten, anser jag, vad anser du?

Tjejen som valde att vara med killen är idag bannlyst och knappt ingen vill ha med henne att göra, visst det förtjänar hon verklige, håller med.

Killen då?  Tjejen förlät han på en gång???
Hur kan man förlåta en sådan sak utan att gå igenom förhållandet ordentligt....väljer ens partner att hoppa i säng med en vän till båda så måste ju förhållander ändå vara helt skit??

Hade det varit min  kille så hade han åkt ut med huvudet före...lika kränkande som att slå sin tjej....eller kille anser jag...

Och hur kan man bara förlåta och gå vidare utan att ens förstå hur det kunde hända??

Jag hade aldrig förstått, förlåtit....men hade jag gjort det ändå så hade det blivit år av samtals terapi med utomstående...han skulle få ta emot mina smällar.....(psykiskt), ja alla känslor som kommer...han skulle få plocka upp mina rester på golvet som han  förstört....

Man kan aldrig skylla på spriten då man väljer att slå, vara otrogen eller vad det nu kan vara!!!
Så oerhörda kränkningar.

Ja tjejen har dom flesta vänt ryggen...men killen som var otrogen....ja han ställer dom flesta upp på..stackars honom??   Ja ibland blir man så förundrar!!!
Dom var 2 som var med på detta!!
Hans samvete hoppas jag kommer äta upp honom, för det är det minsta han förtjänar efter vad han gjort!

Jag dömer inte, men han är dömd av andra och kommer döma sig själv.

Nog om detta! :)
Men detta har funnits i mina tankar i flera dagar och det måste Ut! :)

Hemma då:

Adam kom hem från kortids igår, han somnar innan kl 21 varje kväll nu med sin medicin !!! *jublar* :)

Men inatt sov jag bara högst 3 timmar, David kom upp.....och hade mardröm och hade svårt att somna om...:/
Men huvudsaken är att man finns där och kramas....

Morgonen idag var underbar...Adam vaknar ju utvilad och tror Adams morgon tjej också såg skillnad idag..på hans sätt att vara....och må bättre utvilad :)

Ikväll ska det mysas med familjen.

Imorgon ska vi iväg för att Adam ska träffa sommarkollo personalen och barn som var med där :)

Spännande.

Söndag fars dag!!  Helgen kommer bara swissshhha förbi :)


Men du:

Hörs när vi hörs, ses när vi ses.

Vickanen.blogg.se

[email protected]









Kommentarer
Skrivet av: Elin Markusson

Ja jag vet inte vad jag ska svara på allt det där.

:((

Man är mållös, ja usch o tvi för såna personer..



Men kanonbra att han sover så bra Adam. :)



Krama

2009-11-06 17:50:26
URL: http://www.metrobloggen.se/tusenideer

Kommentera inlägget här:

Namn:

Din mailadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback