2009-11-24 17:55:39

Oväntat? ♥

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6177395.ab

Absolut inte, eftersom mobbningen är värst i vuxen världen...vart tror Ni barnen lär sig vara elaka mot andra barn?
Jo dom tar efter dom vuxna!
Jag anser att mobbning kan komma hemifrån att barn växer upp det att det sker i deras vuxen värld.

Har flera exempel på detta.

Sandra blev slagen/mobbad på sin senaste skola och där kontaktade jag föräldrarna och det var Sandra dom lade all skuld på, deras söta gulliga barn litar dom så mycket på, dom skulle aldrig göra sådana saker!

Ja ger föräldrarna sina barn detta utrymmet så kommer mobbing fortsätta och anses OK för dagens ungdomar!

Sandra var säkerligen inte felfri, hon fick ta sina straff för det hon gjorde fel och försökte ``hämnas`` med lögner för att hon inte orkade med..men det är inte heller rätt, så det fick hon som sagt ta sitt straff för.

Däremor så förstår jag inte hur många av dagens föräldrar som skiter totalt i vad deras ungar gör och skyller på att deras ungar aldrig skulle göra något sådant.

Alla ungar gör saker i grupptryck eller för att synas och ljuger gör ungdomar säkerligen 95% av tonåren.

Jag tror jag är väldigt Olik många föräldrar....Jag VET att mina barn kan göra fel, däremot så får dom också ta konsikvenserna av sina handlingar, för jag kommer INTE vara delaktig i att MINA barn gör andra BARN illa!

Likaså dessa ungar som är fulla redan vid 12-13 års åldern....helt sjukt i min värld...var FAN är föräldrarna???

Jag saknar idag föräldrar som engarera sig i sina barn...när dom är i skolan anser dom det är skolans ansvar att reda ut problemen....in my ASS säger jag då....för man är ALLTID mamma/pappa, inget som slutar bara för att man är i skolan??
Jag anser att JAG har lika mycket ansvar för mitt barn i skolan som att barnet är hemma!

Blir så förbannad då jag läser sådana här reportage...så länge föräldrar skiter i och tillåter sina barn bete sig hur som helst så kommer det eskadera ännu mera...inte undra på att unga blir mördare redan vid 16 års ålder!!

Mera närvarande föräldrar, Tack!




I Love my Life!:)





Men du:

Hörs när vi hörs, ses när vi ses.

Vickanen.blogg.se

[email protected]


















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

Din mailadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback