2009-11-09 08:31:12

*Skrattar* ♥

Över obegåvade människor som det finns i denna världen!

Fick ett samtal här igår kväll av en människa jag inte ens har kontakt med idag eller ens vill ha med att göra efter vissa saker som framkommit!

Jag tog telefonen då det ringde och hon presenterade sig och jag blev mäkta förvånad, kom helt av mig och blev skapligt förvånad över att hon ens ringde mig.

Förstod rätt på en gång på hennes fula ton att det var något annat än ett trevligt samtal!
Per var uppe och lade David och han hörde hennes ljuva stämma från luren ÄNDA upp till övervåningen där David ska lägga sig och sova!

Så han kommer ju naturligvis ner och undrar vem tusan det är som beter sig så ringer hem någon och är otrevlig och kallar en lögnare, att man gjort så INGEN litar på henne på gården där hon bor???  Hela hennes trovärdighet var borta, ingen som Liiiiitade på henne mera sa hon *skrattar*

Uhm jag vill inte ha med henne att göra utan detta berodde på den otrohets affären jag skrev här nedan om att en person sa till mig att hon trodde att andra fått reda på detta pga denna människan som ringde mig.
Och det återberättade jag för hon som blev bedragen att troligvis ( sa INTE att den människan som skällde ut mig sagt att det var hon, utan TROLIGTVIS) var den människan som berättat det eftersom det fick jag till mig sagt!

Och när jag berättade för denna människan i luren att jag fått denna infon av ***** (gav namn) Men då började hon härja ännu mera att det var jag som LJÖG och skulle inte skulle skylla ifrån mig på andra???

Uhm skulle jag ljuga och säga att det kom från någon annan???

Härligt när man får höra saker om en själv som inte ens stämmer in på mig alls? :)

Jag ringer upp människan som sagt detta till mig från början efter att jag lagt på med denna neurotiska människa...som beter sig så illa :)
Så den människan ringer upp henne som skällde ut mig och berättar att denna infon kommer från mig, jag berättade detta för Victoria.....Ja då fick hon istället en annan version?? (förvånade`? Nej tror inte det?)
Att jag fick inte Yppa denna tjejjens namn i något, eftersom jag inte känner henne??? *asg*

Uhmn hon som ringde mig och anklagade mig för saker, vad ger det henne för rätt eftersom hon inte anser att jag känner henne? Hur kan då HON veta hur jag eller vem jag är?? *skrattar* Hon vet inte ett dugg om mig över huvud taget :) Med det är som Per säger, det är tacken för hjälpen dom fick med en dator iofs kunde han ej åtgärda det, men han försökte hjälpa henne med den då vi bodde på gården.

Ja tjejen är totalt bortgjord, det finns något som högtalartelefon i dom flesta bärbara telefoner, Per hörde henne upp till övervåningen, då han kom ner så satte jag på högtalartelefånen så han skulle få höra hela.

Jag förstår inte hur sjuka människor är idag??
Ringa och bete sig som skit, göra bort sig totalt, sedan sitta och ljuga då den som sagt detta till mig ringer upp henne och står för att hon sagt detta till mig, fick hon skit för det?? Nej!

Men jag har blivit rådd att polisanmäla och dom funderingarna sitter jag i för jag tar inte att NÅGON ringer mitt hem och skriker & gapar och kallar en en sjuk jävla kossa, lögnare mm.mm. En bråkdel av det vi fick höra.

Tyvärr fick ju Adam överhöra detta då jag satte på högtalar telefonen, hon ringde mitt i barnens läggning, så det TOG lång tid att lugna ner Adam efter hennes sk utbrott, iofs hörde han henne också innan högtalar telefon var på, så det spelar ingen roll om jag satt på den eller inte.

Men jag undrar om människan tänker på att vi kanske  hade besök hos oss som hörde precis vad hon sa?

I fortsättningen ska man behöva ha en bandspelare då man pratar med folk och behöva spela in dess samtal?

Telefonnummer ska bytas och säkerhets polisen min ska jag ringa idag och dra detta.

Ja ni som känner mig vet att det handlar om folk från förra gården vi bodde på och jag får höra av så många, Varför tror du vi flyttade där ifrån? Vi fick inte heller vara ifred.

Folk får alltså hålla sig på sin kant för att inte bli inblandade i vissa människor på den gården...detta har hållt på i flera år från och till, fast med andra!

Men en sak ska ALLA veta, jag tar INTE skit från någon!
Nu har jag lärt mig att säga ifrån, och inte bemöta människor som beter sig så här, för dom måste ha stora problem så när jag märket att hon började skrika ännu mera så sa jag:
Hej då ***** Hej då ***** Ha det bra ***** Hej då *****
*skrattar*

Ja tror många människor är miljöskadade eller något...något har hänt med människor som beter sig så här.

En tjej fick till och med höra igår om vilken sjuk jävla kossa jag är *skrattar* Tror hon verkligen att Normala människor påverkas av hennes skit snack! :)

Ja nu har man fått skratta igen, tack mina vänner som lyssnade på mig igår och får mig inse att det INTE är mig det är fel på då människor beter sig så här!! :)

Man kan ju inte styra över andra människor, man har en fri vilja och vissa människor beter sig som dom gör med sin fria vilja och det lär dom inte få mera vänner av!

Men alla jag pratat med säger att jag borde anmäla detta så det blir ETT slut på detta så kan vissa sitta med skammen sedan att bli anmäld?

Ja människan har fått mig att förstå att många är behov av hjälp i denna värld!

Nu har jag min hjärtoperation att tänka på, sådana här människor kommer ej påverka mig mera i framtiden, för det är obegåvade människor som inte ens vet hur man behandlar medmänniskor!

Eller som en annan person på den gården sagt om denna människan : white trach, eller som i Usa...trailer ppl...folk som bor i husvagn , alltså dom som ställer upp på Jerry Springer och sådana program :)
Ja alltså människor med så mycket problem och lever under helt andra sociala situationer än många andra, bråk, pengabrist eller vad det nu kan vara!

*skrattar*

Bara en sak som är synd för igår bröt vi nu med alla på den gården eftersom människor beter sig så här, så vi vågar inte ens ha kontakt med dom underbara, snälla där längre och det innebär att Adam inte får vara med sin bästa kompis mera...

För jag utsätter inte mina barn för sådant här folk!
Det sista barnen behöver i sina liv människor som skriker, gapar, kallar andra människor (deras mamma) massa skit.

Jaja ni undrade inne på facebook vad som hade hänt, jag har rensat vänlista helt , tyvärr åkte några bra också som jag skrev.

Men jag hoppas dom förstår att jag vägrar ta skit från mera människor och ända sättet att bryta så slipper man höra något av vissa människor där ute, ingen vet något om oss och kan säga något....eller vet ingenting om dom!

Sååå skönt, långt inlägg idag.

Men jag vill även höra här, hur hade ni gjort då människor ringer, skriker gapar, kallar en det ena och än det andra? Hade ni anmält? Jag är så trött på att människor tror sig kunna bete sig hur som helst, därför kanske man ska börja markera med anmälning så vissa kanske fattar till slut nu att VI vägrar sådan här skit.

Per var skapligt förbannad igår och är så trött på dessa människor! Lite roligt att se honom lite arg för han brukar inte bli det så på andra människor.
Men han har sagt för länge sedan efter all skit vi fick på gården TROTS att vi ställt upp med massor av saker, en där är fortfarande skyldig oss flera tusen kronor.

Jaja skit samma, som sagt var tvungen att skriva av mig igen och vill ha eran åsikt då människor ringer och beter sig som skit...trots att man INTE gjort något fel över huvud taget, men det visar ju vilka människor man hade som grannar innan? :) White trach? :)


Ha nu en fin dag, det ska jag ha, ska ringa och se hur det gick för Adam på tandläkaren, Per är där med honom :)



Men du:

Hörs när vi hörs, ses när vi ses.

Vickanen.blogg.se

[email protected]






Kommentarer
Skrivet av: du vet

Ja du,,tänk om folk kunde sköta sig själv istället!!!

kanske ta reda på lite fakta...(jag fick mail på min fb om anklagelser,,det är inte klot för jag känner inte människan, vet vem hon är bara)

Jag tycker inte man ringer och kallar en person massa saker, utan att man som en vuxen människa ska kunna prata med varann istället!!!!!

Jag tycker du ska anmäla detta för man gör inte såhär,,nån gång tycker jag att människor ska lära att vara snälla mot varann, de kanske lär sig nått om man anmäler och att man då visar att man inte accepterar de som hänt!!!!

Såna här människor har ju problem eftersom dom/ de ringer och beter sig så illa!! och så kanske det ligger lite sanning i det som den personen ringde och skrek om!! Ett sånt beteende tyder ju på att det är de!!!!

Kram och hoppas det löser sig

2009-11-09 09:07:55
Skrivet av: Åsa

det här ska du absolut anmäla... sånt här beteende godkänner man inte... jag blir så arg när jag läser va dom håller på med... å de e vuxna människor oxå... de e helt sjukt... men hon är väl ytterligare en sådan person som lever i sina egna lögner å tror på de hon sj säger.... jag har själv råkat ut för sådana personer, ok ingen som har ringt å sagt en massa skit.. men man ha fått höra från andra va personerna har sagt, å vissa som ljuger mig rakt upp i ansiktet... och jag funderar allvarligt på att anmäla dessa personer... för de tär på en när dom håller på så här....

så ja.. ANMÄL DOM SOM GÖR SÅ HÄR!!!!

2009-11-09 14:21:13
Skrivet av: Elin Markusson

Ja fy tusan för såna där personer, ha mage o ringa o gorma så där.. Jag hade alla gånger anmält omd et gällt mig. Hoppas ni slipper dessa framöver.

Krama

2009-11-09 16:45:22
URL: http://www.metrobloggen.se/tusenideer

Kommentera inlägget här:

Namn:

Din mailadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback