2009-11-19 18:52:13

Utmattad? :P ♥

Nej, känns inte så,...men lite....trött och yr...och extra slag :)

Nu undrar Ni vad jag dillar om? :P

Har varit UTE!!!

Visst är jag och yr tar extra steg och har svårt att stå helt still på ett ställe, för då känns det som jag ramlar...men jag har varit UTE på egna ben och gått...Så Tacksam så!!

Nu är jag Bacon vaccinerad!! Gjorde knappt ont...alls....varför spände jag mig så där när det gäller nålar? :)

På apoteket och hämtat ut dessa trombyl...ej kunnat gå ut innan..och när man lever skyddat så kan INGEN annan hämta ut tabletterna....eller vad det nu är man får på recept....skumt..men så är det.

Sedan iväg och handla....det gick så där...mådde inge bra....men handlat blev det eftersom kylen var nästan tom...inte handlat på ca 7 dagar....eller 8 dagar....:) Men jag gick med och handlade...tog vad som behövdes....:) Jag är så innerligt glad och tacksam!

Tror inte man förstår hur tacksam man egentligen ska vara....för det man har/kan.

Nu känns det så där oövervinnerligt igen....Nu kan inget slå ner MIG!!!
Nu klarar jag tusan allt! Eller?

Nje kanske inte....känner mig fortfarande dålig och ser tydligen risig ut...enligt Susanne...som jag inte träffat sedan långt innan ingreppet...Mötte henne efter handlingen...hon visste om ingreppet, Per hade skvallrat .
Men hon sa att jag såg risig ut.....inte som vanligt....Uhm..Tack då? :) Nej självklart....är inte mig själv och lär ta en stund efter att man legat ner utslagen i 5 dagar....Men där ser man vad man vågar göra då tryck kring bröst försvinner....

Ärligt så trodde jag ingreppet var helt onödigt....men det vet jag ju inte ännu...men det har jag svurit en massa om hur onödigt...eftersom jag inte blivit bättre....utan sämre efteråt....Men jag hoppas jag har fel ang det och det har lyckats så man får må bra :)

Kanske kan bero på att jag aldrig tillåter mig vara sjuk i vanliga fall...? Stressar jämt och ständigt....finns ingen stop knapp....har man ett barn med en massa speciella behov så blir det en massa mycket stress...med alla tider som ska passas....alla saker som ska göras med honom.....ja massor....:) Men det gör jag med hjärtat..eftersom det är en person man älskar så mycket...det gör man med alla sina barn.....gör saker med hjärtat alltså. :)

När jag kom hem nu så hade  jag ont och hjärtat jobbade på i massor..men det första jag tänkte....måste städa....börja stryka julgardiner...jag ska ta kort sedan så ni får se Hur min Jul ser ut....Löööööööövar Julen I massor!!!!!! Lööööve it :) Blir som ett barn.....hittar jag julklappar till mig under granen...så är det JAG i denna familjen som klämmer sönder paketen....*ler* Barnen kan hålla sig mer än mig....

Men jag har alltid sagt: Våga Vägra Vara Vuxen = VVVV  :)

Jul prylar över allt.....belysningar....haha jag köper till och med julsaker på somrarna....en del affärer rear ut dom då...handlar inte bara för att det är billigt...utan för jag vill Ha.

Förra månaden gick jag in i en affär jag ej besökt sedan jag flyttade hit....Brände 1000 kr bara så där....älskar bränna pengar....tyvärr.....men sparar också...iofs... då sparande ska vara bra sa bankmannen :P...en gammal skolkamrat, men ej i samma klass....roligt att efter 10 år se hur människor förändrats eller ännu längre tillbaka...se hur skitungarna man då tyckte utvecklats till män och kvinnor med familjer, barn, jobb....ja helt enkelt seriösa människor :)

Barnen då:

Sandra försov sig i morse.....:P  Får skäll av mamma..men va faaan 17 åringar e så slöa...var jag sådan?? Nej tror jag inte, hade flyttat hemifrån då jag och bodde ihop med Sandras pappa.....lixom att inte ens kunna städa sitt rum!!! Kom igen vilken slö fia....Men älskar henne ändån :P  Naturligtvis :)

Adam är på kortids till imorgon älskade ungen.....Ringde kortids innan idag och berättade om hur jag mått så ifall Adam pratat om att mamma legat utan kläder i sängen hela dagarna och inte varit kontaktbar....
Då frågade Tjejen: Hur har han varit hemma nu då du är sjuk?
- Helt underbar....inte alls mycket bråk....inget alls knappt...och han har krypit upp i min säng och bara myst...och säger som alltid:
- Mamma, mamma vet du sak?   :) Älskar dom orden från min kille....hjärtat bara det får hjärtat att ta trippel slag :)

David då.....Han kom nyss och sa till mig att Små Einstains börjar...han älskar det programet...ska försöka hitta dvder åt honom med dom till julklapp! :)
Sedan skulle han gå och kissa.....toaletten är utanför mitt sovrum...han sa:
-Mamma du är snäll.
-Du också svarade jag.
-Men inte J*****, för han bara slåss.....

Det värmer lilla hjärtat igen...barn ger en så mycket kärlek.....otroligt mycket...samtidigt som dom kan reta gallfeber på en...David är inne i ett otroligt 3 års trots....inget duger och han kan allt. :)

Gjorde en tabbe idag...bar upp David...han väger ju en del kilo....kanske inte det klokaste...men va tusan...gjort är gjort....sitter i sängen MED kläder på......Inte utan längre...då är man på G, va? :)

Inte ätit idag....men kanske ska försöka....vet inte...inte sugen....däremot druckit en massa har jag gjort....cola light, Yes jag är en missbrukare av det..jag vet...Finns det något Anonyma Cola Light missbrukare?? :)  Där skulle jag stå först i Kön....däremot dricker jag inte kaffe...det luktar gott, men smakar inte gott.....:)

Te kan vara gott ibland....men bara iband....varm choookkkklllllla med grädde, vispad när man en dag varit ute en kall dag på stan och handlat julklappar...och bara krypa in på ett fik....*Yummy* :) Men det händer sällan, men när det blit tillfällen så njuter jag länge och väl.....börjar med grädden...innan den smälter blandat med lite chooooklllla :) Hahah nästan sugen nu :P


Måste säga en sak.....känner mig som ett svin...har skällt en del på sjukhus personal...denna veckan....känns inget bra...nu när man börjar klarna i skallen...jag tycker inte om att vara otrevlig....
Men en sak ångrar jag inte och det var utskällningen till medicin doktorn igår...han var så förtjänt av det....han som sa det om min skyddade id....att jag varit med om så mycket, därför jag hade högt blodtryck!
Vissa doktorer borde få gå charmkurser innan dom blir det...och jag skrädde inte orden ska jag säga...och jag berättade också vad jag ansåg om han och hans metoder att bemöta mig. Han blev tyst...lyssnade...och förstod varför jag inte ville ha vård på detta sjukhuset!
Ångrar inte alls att jag blev otrevlig där....

Men det finns andra jag troligtvis skällt på och varit arg....minns ju som tusan inte alla samtal då man ringt och bönat och BETT om hjälp!

Förlåt!!!

Jag är bara en simpel människa som gör lika mycket fel som andra individer....och skulle antagligen tyvärr bli lika dan nästa gång om man inte får rätt hjälp! När det handlar om ens hjärta eller vad det nu kan vara för något.

Jag skulle vilja ha som i Stockholm...en privatisering av sjukhus....helt underbart, betala en årsavgift och få Bra vård!  Låter jag som en moderat? Ja kanske? Vem vet? hahaha ja har ju råd att vara moderat i varje fall :P
Jag vill kunna välja....tro att ett privat sjukhus tänker mera på sina patienter...jaja skulle mera vilja ha det så.....

Kanske dags att öppna ett här i stan? :) Många funderingar vad gällande att öppna eget....egen vårdcentral tex....borde också finnas...överallt...man måste kunna få välja. :)


Men du:

Hörs när vi hörs, ses när vi ses.

Vickanen.blogg.se

[email protected]








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

Din mailadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback