2009-11-10 15:17:16

Wow :) ♥

Sitter och kikar på Extreme HomeMakeOver :)
Vilka människor det finns, ställer upp på andra utan några gränser och med sådan kärlek.

Ja helt ofattbart att det finns sådana människor, därav jag inser att hoppet är aldrig färdigt över hur människan är!

En del människor gör enbart saker i ondo, en del enbart i godhet, en del lite av båda.

Ja tagen blir man varje gång i detta programmet tårarna kommer alltid.

Här kan man gå in och kolla lite :

http://abc.go.com/shows/extreme-makeover-home-edition

Finns inget ärligare i våran värld: Människor som gör allt så osjälviskt, gör allt i kärlek och respekt till sina medmänniskor!

Jag har försökt hjälpt människor så gott jag kan i min närhet, men det har alltid slutat med att man fått skit i slutändad så jag har faktiskt åkt på för många blåsningar!

Har gett bort saker (som man kunnat sälja) men som jag insett att pengarna spelar ingen roll, bara det kommer till användning, lånat ut pengar och en är fortfarande skydlig oss några tusenlappar och dom lär jag aldrig få se, för den människan har inte det förståndet att ens skämmas över att ta någons pengar.

Ska tillägga att vi gett bort saker till människor som blivit jätte tacksamma :) (så alla är inte nötskal)

Därför har vi slutat göra sådant här, för tyvärr får man bara skit i slutändad, är det så vissa människor visar tacksamhet idag?

Ja men när jag ser detta program så inser jag att det finns kärlek och tacksamhet kvar! Alltså man kan inte ge upp hoppet om människan! :)


Ska till apoteket och lite idag då barne kommit hem och i regnet....:)
Adams medicin är snart slut och hans väska ska till kortids :)
För imorgon ska han dit :)

Nje avrunda här igen :)



Men du:

Hörs när vi hörs, ses när vi ses.

Vickanen.blogg.se

[email protected]









Kommentarer
Skrivet av: Birgitta

Det är väldigt konstigt att folk inte kan ge tillbaka sånt de lånat. Hade en granne som lånade en del toapapper, kaffe, ananas och vinflaskor som aldrig återställdes. Bara det tycker jag är nog. Pengar är ännu värre. Det är ett måste. Hellre drar jag på en räkning än drar på ett privat lån.



Kram

2009-11-10 21:47:01

Kommentera inlägget här:

Namn:

Din mailadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback